Bidrottningen

Alla inlägg under november 2009

Av Bidrottningen - 30 november 2009 17:14

Alltså ibland förundras man över webben och dess värld.

Kolla in kommentarerna under julmustprovningen så fattar ni vad jag menar! *S* 

Nu bara MÅSTE jag ju testa den fatlagrade musten! Bra reklamkupp! *s*

Av Bidrottningen - 29 november 2009 22:34

Har köpt både Laga Lätt´s och Allt om mat´s "julnummer". Hittade goda(?) recept där som jag skall prova på julbordet.

Bacon- och pepparrotssill (AoM) och Rödkålssallad och Gravad laxtartar(LL).

Finns lite annat smått och gott också. Jag måste bara läsa in mig lite mer.

Jul
Av Bidrottningen - 29 november 2009 21:56

Inspirerad av Radio Dalarnas julmustprovning, bestämde jag oss för att vi själva skulle ha en test.

 

Vi provade Mora must, Mora gammeldags must, Icas egen must och Spendrups Nygårda must.

Jag såg detta som en trevlig annorlunda grej att göra med barnen. Lilla V var färdig på 2 minuter med att lukta, smaka och betygsätta sina prov. Sen smet han iväg till datorn igen. *s* Det var det umgänget det.

Vi andra tog lite mer tid på oss. T o m lilla M smakade och "skrev" flitigt.

Våra favoriter blev:

Lilla M: Gillade ALLA! *s*

Lilla V: Gillade nr 1, Mora must

Stora A: Hyllade nr 2, Icas egen

Stora T: Föredrog nr 1 Mora must

och jag själv valde nr 4, Nygårda.

Men jag måste lägga in en notering om att jag egentligen tyckte att alla var alldeles för söta!! Efter ett antal klunkar ur alla glasen kändes det som om tungan skulle rulla ihop sig av all sötma. *ryyser*

Jag föredrar ett mörkt öl till julmaten! *s*


Men det var kul! Skall nog göra det till en tradition!

Jul
Av Bidrottningen - 29 november 2009 21:52

Hela lördagen var jag fullt sysselsatt med att julstäda och pynta. Jag höll igång från 11.30 till 19.30 Och då var dukarna inte stukna och utlagda!! *s*

Började med en stor kanna kaffe som placerades i termos och sen tog jag itu med några köksskåp som skulle rensas först. Såg ut som ett bombnedslag här ett bra tag med det redde upp sig mot slutet, som alltid!

När barnen kom hem blev de förtjusta och lilla M sa: "Mamma! Har du gjort julfint?!!" Japp!

Jul
Av Bidrottningen - 29 november 2009 21:47

I fredags testade vi Pernilla Wahlgrens Ingefärskyckling med rostade rotsaker och julmustsås

Attans va gott!! Och enkelt att göra. Såsen var helt underbar. Det var vad JAG tyckte. Barnen sa :"Bläh!" Och krävde tomtegröt. Stora T sa: "Det är ju inte det bästa du gjort."

Jamen..."varför ens försöka" känns det som?? De kan väl få äta sina köttbullar och makaroner/spagetti och köttfärsås då. JAG kan äta ingefärskyckling med julmust sås!!!

 

Av Bidrottningen - 27 november 2009 21:06

Ikväll röstar Sverige på Erik!!!!

Kan man göra annat när han sjunger låtar av Världens bästa band?!!!!

Av Bidrottningen - 26 november 2009 20:54

Så har veckans näst sista arbetsdag snart nått sitt slut.

Snart fredag!! Yeah!

 


Borde egentligen ta itu med julstädningen istället för att sitta här men har man väl placerat bakdelen i stolen här så tenderar man att bli kvar.


Men...nu förflyttar jag mig till tv-soffan!

HA det!

Av Bidrottningen - 24 november 2009 22:31

Om en månad är julafton snart passerad. Kanske inte riktigt rätt sätt att se på saken men...*s*

 


Idag har jag gjort en tryffel med mörk choklad och turkisk peppar. Blev kanske lite för tam i smaken men den kommer nog att vara slut snart! Flört


HA det!


Jul

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards