Bidrottningen

Alla inlägg under oktober 2009

Av Bidrottningen - 31 oktober 2009 10:36

....glömde:


Happy Halloween (till alla er som firar det)Cool

 


  

Av Bidrottningen - 31 oktober 2009 10:29

Hade siktat in mig på att springa runt lite på IKEA idag tills jag såg på deras hemsida att "vårt" varuhus har långlördag idag. Det vill säga öppet till 20!!! Så nu kan jag, i lugn och ro (haha skullentetrodet med en massa fler i samma tankar) gå runt där och gotta mig åt alla julsaker.

Jag ska kika lite speciellt på: Julklappspapper, klisterdekor och ljuslyktor (som om jag behövde några fler då *s*). Ja och så ALLA ljusslingorna då!Skrattande

     

Jul
Av Bidrottningen - 30 oktober 2009 19:33

Har nyss kommit in från veckans första(!!) promenad! Ca 50 minuter var vi ute vovven och jag!Skrattande

I morgon blir det samma vända!


Nu skall jag ta en snabbdusch och sen sätta mig vid tv:n och käka lite. Har inte ätit mycket idag men är inte speciellt hungrig!! Tacka fettet för det kanske? *s*

Ikväll skall jag festa loss på några finncrisp till min tonfiskröra, som förädlades med majs. *mums!!*

Sen får jag väl ta Idol som sällskap, då barnen är hos farmor å farfar till söndag!Skrattande Och ikväll/natt har "gubben" en långkörning.

Lite senare skall det scrappas: Mias utmaning!


Bjuder på en bild från nätet. Visar vem jag ville se som vinnare i Idol!

 

Men jag får väl hålla på Calle istället då......motvilligt. *s*


Ha en SKÖN fredagkväll!!!

Av Bidrottningen - 30 oktober 2009 08:51

   

När det var dags att klä på lilla M så fick jag veta att tröjan jag tagit fram till henne (en långärmad snygg ljusblå med Darth Vader på. Inköpt på Legoland i somras) var en "HANtröja"!!!

Hon letade raskt på en "HONtröja". GISSA vilken färg den hade!!!!Flört


VAD gör man?? *s*

Bara att gilla läget eller?


Skall kanske tillägga att hon har "HANtröjan" på sig ändå. Än så har mamma övertaget!*haha*


Nu är det FREDAG!!!!!SkrattandeSkrattande


Av Bidrottningen - 28 oktober 2009 22:00

Måste bjussa på ett skratt! (?)

Stora T skulle i morse ge sig iväg på en kortare resa, redan kl 4. Han är världens mest morgontrötte karl så när jag vaknade och märkte att han inte låg i sängen fast klockan bara var 3(!!!!) fick jag mig ett gott skratt Men jag orkade inte skratta vid den tidpunkten, smålog lite i mitt innersta bara ;-))

Jag insåg att han inte ställt om SIN klocka och tydligen inte kikat på min eller sett klockan nere i köket heller. Sålunda drog han iväg en timme för tidigt! Första gången som HAN är ute i GOD tid! Skrattande


Och eftersom jag själv föredrar bloggar med text OCH bilder/foton bjussar jag er på en (lite suddig)bild jag inte ens kommer ihåg att jag tog i somras. *s*

En bild på lilla M´s astunga trehjuling. Ett inköp av stora T som kanske inte var SÅ bra.

Men tjejen diggar sin råååsa cykel!

 

Av Bidrottningen - 27 oktober 2009 22:14

Stora T har aldrig gillat tatueringar. Inte heller mina.

"Kan inte förstå varför!" Säger han.

Han undrar om jag har nån kris. *s* (Kanske jag skrivit det förut här??)


Hur som helst så fick jag en ny, gjord idag.

En till minnet av min kära pappa som lämnade oss för snart 6 år sedan.

Det är ett tecken som han började använda sig av som pojke, när han var med i scouterna. Han märkte "sina" saker med detta märke och han använde sig av detta även på de tavlor han gjorde som vuxen.

Titta nere till höger, på tavlan.

 


Och så på mig då. Flört (Bilden inte den bästa *s*)

 


Nu skall jag skissa på nästa. Den vet inte stora T om än. Men "Min" tatuerare skall emigrera till sommaren så jag måste skynda mig!

 *s*


Av Bidrottningen - 27 oktober 2009 22:12

Med Halloween (som vi inte firrar) i antågande så lyckades lilla V tjata till sig en dräkt. Men han fick betala den själv.

Nu var den en av de billigare så det gick väl an.

I denna skall han "gå bus eller godis" (eller som han själv säger: "Gå Halloween" Flört) i kvarteret hemma hos farmor å farfar i helgen.

 

Av Bidrottningen - 27 oktober 2009 22:09

I lördags gjorde jag för första gången jordnötssås till kycklingen. Gud så gott!!

De få gånger vi ätit det tidigare har jag köpt färdig på burk. Men så mycket bättre att göra själv juh!

Det här kommer att ätas oftare!

Jag vet att det inte är riktig low-carb men jag skulle kunna tänka mig lite bananskivor och ananas i det också!

Smaskens!

 

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards