Bidrottningen

Alla inlägg under november 2008

Av Bidrottningen - 29 november 2008 20:25

Så känner jag mig nu. Har städat hela dagen och bytt gardiner och julpyntat. Jag körde iväg stora T och barnen på förmiddan så jag fick stöka ifred och lyssna på julmusik HUR högt jag ville. För de som undrar: NEJ, jag har inte satt upp stjärnor å stakar ännu. Det gör jag i morgon, som alltid. Slingorna ute skall också upp då. Skall bli spännande och se hur många lampor som måste bytas. TROTS att jag kollade över allt för ett par veckor sedan. Brukar alltid bli så att nåt måste köpas in.


Har även fått stora T att snickra (skruva gör de visst nuförtiden *s*) ihop ett par "blomlådor" som jag och lilla M pyntade med granris i går.  De sitter under ett par av fönstren (på utsidan alltså) och skall få sig ett par ljusslingor de med. Det kommer att bli fint, både från ut- OCH insidan!


Förresten, vet ni vad min käre "stora T" hade med sig hem till mig, på eftremiddan?!? En julbilaga (Expressens) på 160 sidor och filmen Mamma Mia. Synd bara att jag redan köpt filmen, men vi byter in den mot Tingeling istället. (Den skall barnen få i paketkalendern framåt jul. ) Han har sina ljusa stunder! *s*

Jul
Av Bidrottningen - 27 november 2008 11:43

Snart är det advent!! *iiiiih*

Det skall bli SÅ härligt att få tända alla lampor, det blir SÅ fint! Som en försmak av julen har jag provsmakat glöggen Lucia choklad. Den är mumsig kan jag lova! Måste nog köpa på mig ett lager så vi har till jul, om den räcker så länge *hehe*. Tänkte även prova Dufvenkroks xmas delight (citat: Söt, kryddig, fruktig smak med inslag av choklad, körsbär, vanilj och mint.). Jag gillar choklad jag, det kanske märks! ;-))

Jul
Av Bidrottningen - 20 november 2008 21:27

 På Lugna Hörnans blogg

 http://lugnahornan.blogspot.com/

 Där kan man vinna den här fina "ljusstaken" från Cult Design.

Jul
Av Bidrottningen - 20 november 2008 09:20

Var till en av blomsterhandlarna här i stan och fick sån inspiration till att skapa en egen liten "vintergrupp". Blomkrukan köpte jag där men det andra snålade jag på och handlade på en av de större blomsterkedjorna.

Jag gillar grupper i vitt, kanske är det alla indredningstidningars "fel". Där verkar det inte finnas annan inredningsfärg än vitt numera. Skulle själv ALDRIG kunna tänka mig att ha ett hem med vitt som basfärg, FÖR kallt för mig och inte funkar det med 4 barn hemma.

Men att ha en "julgrupp" i vitt är helt ok. *s* Då blir det ju inte så väldigt "juligt" heller utan den går att ha framme redan nu! :-)))

Jul
Av Bidrottningen - 19 november 2008 22:02

Måste bara kommentera mitt förra inlägg om programmet Leilas jul som nyss visades på TV4+.


Jag blev besviken. Tycker inte att cupcakes och semifreddo har med jul att göra, inte ens om de kryddas med nejlikor och lingon. Nästa veckas program såg inte så mycket bättre ut heller. Men jag ger inte upp! Om inte annat så kan jag sitta och sukta över hennes kylskåp!! Jag VILL HA!!!!!!!

(Men hon har ett med större frys och i annan färg)

Jul
Av Bidrottningen - 15 november 2008 19:53

Leilas jul startar på TV4+ onsdag den 19 november!

Då kommer i alla fall jag att vara bänkad framför tv:n!

Kommer ihåg en jul för lääänge sedan när Jan-Boris Möller" julade" på TV3.  Det var ett väldigt bra program! Tror att de körde programmet i repris någon/några år.


Fotot: Wolfgang Kleinscmidt, lånat från Leilas hemsida.

Jul
Av Bidrottningen - 13 november 2008 21:56

Förmodligen årets klantigaste morsa har slagit till!

Kommer hem på eftermiddan med barnen. Håller på och röjer i hallen efter sötnosarna, när jag hör ett tjut i vardagsrummet. Tittar in där och ser två grabbar som hoppar runt och tjuter av glädje!!

Orsak:

Grabbarna har hittat paketet jag hämtade på posten under lunchen och GLÖMT i vardagsrummet. I kartongen låg höjdarjulklapparna. De som skulle göra sönerna saliga av lycka. Jo visst blev de glada men liiite för tidigt!


Lilla V sa flera gånger under kvällen: Mamma jag önskar mig VERKLIGEN ett Indiana Jones spel i julklapp. TROOOOOR du jag kan få det???? *blink-blink*

(Det var en av klapparna i paketet *s*)


Jaja. Det blir nåt att prata om och skratta åt, när de blivit vuxna.

Jul
Av Bidrottningen - 12 november 2008 15:56

Förra året blev det en liten by av pepparkakshus. Så vad det blir i år vet vi inte riktig än.

Degen fick vi av barnens farmor som i sin tur fått den av SIN mamma! Och det var en riktig "Rolls Royce"-deg! Snacka om skillnad mot den färdiga vi brukat köpa förr om åren. Vi har bara gjort hus av färdiga (köpta) husdelar också, så det var premiär förra året för helt egen design. Det var kul och gav mersmak! I år får vi mer deg från samma "bagare".

Jul

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards