Bidrottningen

Alla inlägg under mars 2009

Av Bidrottningen - 31 mars 2009 22:07

Har varit 10 plus här idag! Lite sol och blåsigt, så det tar på snön. Det går fortare än jag trodde. Promenaderna med vovven blir skönare nu när det inte är SÅ förbaskat kallt och "norrvinds-blåsigt". *huttra*


Smög upp på vågen i morse och det har gått lite nedåt, men jag ropar inte "Hej" än. Jag VET ju av erfarenhet att den däringa mojängen INTE är min vän :-((


Helgens vintest var helt ok. Vinerna var väl inte de bästa och jag fick ingen direkt "favorit". Men en trevlig kväll med vänner, blev det i alla fall.


Bjuder på en bild som visar hur vägen till skola/dagis såg ut förra våren, 9 maj var det visst.

Av Bidrottningen - 27 mars 2009 23:37

FEL danspar vann Let´s dance!!!

Det skulle ha varit Laila och Tobias! Deras sista dans var SÅ magisk!!!! Helt underbar! Och Laila har varit SÅ bra!!


"Nu e ja osams!" Som lilla M brukar säga.


Bilden lånad från TV4´s hemsida.

Av Bidrottningen - 27 mars 2009 08:18

LIka skönt varje fredagsmorgon att veta: snart är det helg!

Inte för att man får nån sovmorgon med tre morgonpigga ungar i huset, men man KAN ligga kvar i sängen länge.


Jag har kommit igång med promenaderna igen. Och fick ett "ryck" igår och beställde Boxaerobics från CDON. Jag HAR ju Blossoms Back to basics men tänkte det här kunde vara kul att testa. Någon som gjort det och kan berätta? GI-andet är det si och så med. Försöker väl tänka i de banorna men gör ingen direkt strikt GImatlista. Hoppas på att promenaderna och aerobicsen skall ta bort det jag vill bli av med.


I morgon gör vi ett nytt försök med att ha vinprovningen. (Får väl hoppas att alla sjukdomar är ett minne blott!!!) Så idag är det städning och förberedelser som gäller. Har också en hög med "Traderade" kläder som skall packas och skickas, men det får jag nog ta på söndag.


Nu skall jag kika runt lite hos er, sen skall jag och lilla M göra oss iordning för promenaden till dagis. Solen lyser även idag så det blir en skön stund ute!


Hej svejs!

Av Bidrottningen - 26 mars 2009 09:58

Surfade runt på scrapbloggar och hittade denna utmaning på

http://tettiz.blogspot.com/2009/03/utmaning-fran-gulligullans-blogg.html


UTMANING
Gör så här:
1) Gå in på google.se (bildsök)
2) Sök på datumet du fyller år (t.ex. 28 mars)
3) Ta andra bilden och ladda upp!
4) Bilden du ser är din framtid


Bilden ovan är "min" bild. (12 okt) Min framtid....tjaa...jag skall ju vara "konstnärlig" enligt horoskopet för vågen så där är det ju huvudet på spiken! *s* Bollnäs passerar vi på väg till släktingar. Kanske dax att åka dit snart??

Någon som antar denna utmaning?


Annars så går jag och småler idag! Varför? Jo jag har vunnit ett stort scrappingpaket på en blogg. Allt jag behövde göra var (som på så många andra bloggar) skriva en kommentar på bloggen + i min blogg (min scrapblogg) och sen "hokus pokus" så blev jag igår, den lyckliga vinnaren!! :-)))  *tralallala*


Av Bidrottningen - 25 mars 2009 21:24

Så här när våren lyser med sin frånvaro kikade jag på lite Gran Canaria bilder från 2007. Vi HADE det ganska bra, även om vattnet i poolen blev ISkallt andra veckan (nej,nej vattnet var inte uppvärmt) och det hade räckt med att vara borta 10 dagar.


Nån som läser detta kanske snart skall på semester?? Huh, Jenny *blink*


Hotellen uppe i bergen är Puerto Rico (fuktansvärt överexploaterat), de andra bilderna på hotell är hotell som låg i "vårt" område Bahia Feliz (3 hotell i "klunga") och minigolf spelade vi några gånger.

Av Bidrottningen - 23 mars 2009 14:33

Tänkte bjuda på en bild från september -07. Stora A fick "erbjudandet" att vara med och "slå några bollar" mot bl a tennisspelaren "Pimpim" i Falun. Stora A tränade tennis vid den tiden, därav erbjudandet. Sen att farbror M var tränare och kompis med Pimpim gjorde väl sitt till ;-)) Spelaren i svart på "andra sidan" nätet är Pimpim (stora A har orangefärgade shorts). Visst är DET en "jag mötte Lassie"?? *s*


Synd nog tröttnade stora A på tennisen men nu siktar vi in oss på höstens klarinettspelande....*aj, mina öron* ;-))


Annars då? Tjaa jag sitter och smuttar på en kopp "champagnefrukost", mitt nyaste inköp av te. Gott, men inte det godaste jag druckit. Men nog klingar det härligt att säga att man dricker "champagnefrukost"?? *s*


Stora T är ute på vägarna och åker. Örebro närmare bestämt. (Jo, Lena du hörde rätt. Karlarna har svårt att hålla sig borta därifrån tror jag! *s*)

Lilla M sover sin skönhetssömn som kommer att avbrytas om ca 30 minuter. Stora R är hos pojkvännen och lilla V och stora A leker med en kompis på övervåningen.


Lungt med andra ord!

Ha det!

Av Bidrottningen - 20 mars 2009 14:59

Jag är med....är DU??


Lördagen den 28 mars 2009 klockan 20.30 släcker miljontals människor över hela världen ljuset i en manifestation för klimatet. Genom en enkel handling – att släcka ljuset under 1 timme – kan du vara med och sända en signal till världens makthavare att de vid FNs klimatmöte i Köpenhamn i december ska våga fatta de beslut som krävs för en framtid på jorden.


http://www.wwf.se/v/klimat/earth-hour/1196404-earth-hour-2009-startsida

Av Bidrottningen - 19 mars 2009 21:48

I kväll har vi varit till stora A´s skola och sett på teater, Rymdresan. Man blir så imponerad av hur duktiga ungarna är på att lära sig långa verser. Och sen står de där framför föräldrar, syskon och övrig släkt och läser dem utan problem! Stora A var planeten Mars. Och det var nog den bästa Marstolkning som världen skådat!! ;-))))

Här nedan kan ni se lite av vad Wikipedia har att berätta om planeten. (Bilden lånad därifrån, tagen med Hubbleteleskopet. (Hubbleteleskopet är ett rymdteleskop som NASA och ESA sände upp i rymden 1990. Teleskopet är uppkallat efter den amerikanske astronomen Edwin Hubble. Hubble-teleskopet går i en omloppsbana cirka 600 km ovanför jorden, utanför dess atmosfär, och kan därför ta skarpare bilder än vad som är möjligt från ett markbaserat teleskop. Det är därmed ett av de viktigaste astronomiska instrumenten och har bidragit till en mängd ny kunskap inom detta område.)

Mars är den yttersta av de fyra stenplaneterna i solsystemet och är den planet som ligger närmast utanför jorden. Mars har fått sitt namn efter den romerske stridsguden Mars och kallas ibland för "den röda planeten" på grund av sitt rödaktiga utseende. Den röda färgen beror på stora mängder järnoxid (rost) som finns fördelat över ytan och i atmosfären.


Nu har ni fått lära er lite nytt! Och jag med! ;-))

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards