Bidrottningen

Alla inlägg under september 2008

Av Bidrottningen - 30 september 2008 10:11

Jepp! Jodå.

Jag har fortsatt med morgonpromenaderna. Helgen var promenadfri men den bjöd på lövräfsning istället. Armarna fick sig en omgång!


Hittade en riktigt vintrig bild, men jag vet inte om jag ser fram emot det som kommer eller inte. Jag tror jag väljer att njuta av alla gula och röda löv som finns på träden. (Men imorse hade första frosten kommit så löven ligger nog snart på backen.)

Av Bidrottningen - 26 september 2008 09:18

Så heter det kanske inte men det lät fint!

Jag har gjort det jag sagt att jag aldrig skulle göra!! Jag har börjat promenera på mornarna!!! FÖRE frukost! *klappar mig själv på axeln när ingen annan gör det*

Jag har kommit på att det är smart att "få det överstökat" tidigt så är det gjort. Och om man skall tro många träningsinstruktörer m fl, så är det mer effektivt att gå på morgonen på tom mage. Tror t o m att själva "GI-gurun" Ola Lauritzson sagt (skrivit i sin bok) att en halvtimmes promenad på morgonen motsvarar en timme på em/kvällen!! Så jag har gett kroppen en riktig omgång! *s* Och jag e ju fortfarande lat så hellre en halvtimme på morgonen än en timme på kvällen.


Vad det gäller maten så äter jag ungefär som "vanligt" men har GI-tänket i bakhuvudet. Inget vitt bröd eller pasta. Har t o m fått familjen att äta fullkornspastan. De har ju inte så mycket att välja på eftersom det är jag som handlar och lagar maten, så vill de ha mat får de äta den som står på bordet! *moahahaha*  Men jag har svårt att få in frukten naturligt på dagen. Har köpt hem massor med olika frukter men...de ligger i kylen och blir....gamla. Kanske skall göra en fruktsallad eller ännu bättre "Gino" men med mörkchoklad (ist för vit, som bara är sötsliskig *blä*) till efterrätt ikväll. Barnen kan få en skopa glass till det.Ja, bra idé!!


Ha en skön helg allihop!!


Av Bidrottningen - 7 september 2008 14:11

Nu har lilla M tillfrisknat men stora A har haft en släng av svinkoppor och jag har åkt på halsfluss så....livet leker!! *not*

Vädret..kunde vara bättre. Stora T satte igång med att snickra på vår friggebod men vädret sätter stopp, så där har det inte hänt så mycket ännu.


Den där "GI-resan" har fått lite förhinder så att säga. Men jag har bestämt mig för att ta det så sakteliga. Siktar in mig på att nå önskat resultat till våren. Det låter väl som en lagom lång tid?!?!



Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards