Bidrottningen

Alla inlägg under november 2009

Av Bidrottningen - 15 november 2009 22:07

 

Helgen är över för denna gång.

Jag startade den tidigare än vanligt. Vaknade 20 över 7. Låg trångt. Lilla M hade nog drömt i natt och kom uppkrypande till mig och tog plats. Liten, men UJ vad stor hon blir i vår säng!*s*

Hostan gjorde sin entré och då var det lika bra att gå upp. Såg fram emot en lugn, lång stund, vid datorn med en kopp te. Hum....20 minuter fick jag, sen kom de nertrippande en efter en. "Och sen var cirkusen i full gång alltså" (För att citera Verkmästarn i magen)

Jag fick i alla fall ihop ett snyggt kort som hamnade i lådan på väg till jobbet. Jodå! Fick ihop 7 timmar jobb idag. *suck* Barnen var med några timmar sen kom farmor å farfar och hämtade dem. Då gick det bättre att få nåt gjort! *s*  Stora ytor inbjuder gärna till bus och spring. Inte så bra alla gånger!


Nu är barnen lagda i sina sängar. Två av tre sover. Lilla V håller ut. Blir nog inte så lätt att få upp honom i morgon bitti! Jag skall surfa runt lite till sen är det dax att sussa!


HA det alla!

Av Bidrottningen - 14 november 2009 23:04

 


Efter att ett tag varit emot vaccineringen mot A(H1N1)-viruset så började vi återvända till tanken ATT vaccinera oss och barnen. Men nu har jag läst på bl a Landstingets sida och sen hittade jag detta. Finns nog redan på en massa bloggar. Så nu är vi emot vaccination igen. Fan det är inte lätt.Rynkar på näsan

Av Bidrottningen - 13 november 2009 21:51

På tv ikväll: Slakt, utan blod!!

Då menar jag Idol. Eddies slakt av Takidas underbara Curly Sue.

Nä han åker UR idag! *bort-bort-bort*

Jag vill se.....Erik och Calle i finalen!

Av Bidrottningen - 13 november 2009 12:26

 


Dagens hetaste, och det enda tipset ni behöver:

Boka in: SVT1, kl 22.00 ikväll!

Den bästa filmen EVER!!!

Bitterljuv historia om två vanliga människor som möts...av en slump?

Suveränt skådespeleri av Meryl Streep och Clint Eastwood.

JAG skall titta. Fast jag sett den säkert 20 gånger och kan snart varenda replik och scenbyte! *s*


Av Bidrottningen - 12 november 2009 09:32

På Rusta hittade jag dessa två

   

Den rosa skulle lilla M vilja ha och den lila är jag sugen på....men hos oss är julen röd så den går bort, men......Den är SNYGG!!!

Den här köper jag nog för att pimpa i scrappingstil

 

39:- och lite scrapbookingpapper mm så kan den sen se ut så här:

 

Bilden lånade jag i en blogg. Tyvärr kommer jag inte ihåg VILKEN blogg. OM någon vet så kommentera gärna så jag kan ange källan!! *tack*


Jag hittade den!

HÄR kan se den (igen) och en massa annat superfint!!!


Jul
Av Bidrottningen - 12 november 2009 08:03

 

Har funderat länge på varför jag inte har någon jullängtan. Varför det tar emot att spela julskivor. Jag som brukar börja med det redan i oktober. I länklistan här till höger finns "Tidigare år" Och där hade vi denna tiden för ett år sedan funderingar på pepparkakshus mm.

-"Najs, morsan nu har du blivit som folk igen." Sa stora R när jag berättade om min brist på jullängtan. HON gillar julen den 24 december, om ens då.

Det är bara två veckor kvar till första advent. Jag borde börja kolla över ljusslingor mm. Har inte fixat granris till fönsterlådorna ute.

VAD ÄR DET FÖR FEL???????Skäms

Jul
Av Bidrottningen - 11 november 2009 23:15

I kväll har jag provat på att scrappa några jultags.

Har sett så många fina på olika bloggar så jag bara måste testa själv.

Den där renen tycker jag är SÅ söt. En "bara måste ha" stämpel! *s*

Och en tag har jag visst missat att sätta band på. *hihi*


 

Tycker att de med glitterlim är lite mer juliga än de andra. Jag GILLAR glitterlim!!!Skrattande

Av Bidrottningen - 10 november 2009 15:07

Har via en länk hos Kryddburken hittat denna trevliga blogg. Mycket gott där!

Bl a smarrigheter för julen.

Och när jag ändå sitter och kikar runt så hittade jag hit också. *s*

Jul

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards