Bidrottningen

Alla inlägg under september 2009

Av Bidrottningen - 28 september 2009 23:05

Båda våra favoriter gick vidare i dagens Idolprogram.

I morgon röstar vi på Moa!


Jag har fått leveransbesked om mina nya böcker.

   

Fortsätter att "gynna" Klara Desser. *s* Brukar läsa hennes blogg också. Gillar henne.

Paulún (hur han nu stavar) däremot, känns så jäk-a självgod.

Hoppas att dessa böcker kan ge mig den kickstart jag så väl behöver.

För er som undrar så: Nej, ingen har ringt angående informationen så jag surar och skiter i dem!

Jag fixar det själv. Och billigare blir det också! HA!


Natti!

Av Bidrottningen - 28 september 2009 19:56

 

Tog och stickade mig ett par handledsvärmare/torgvantar i fredags (tror jag det var). Jag föll för garnet på IcaMAXI när vi var och handlade. Jag har blivit HELT galen i lila så jag föll pladask. *s*

Men de blev inte SÅ lila som jag hoppats. Och helt olika blev de. Den högra är mjukare i övergången mellan färgerna.

Inte är de avancerade heller. Bara två aviga två räta. Men underbart varma och liiite stickiga. *Me not like*

Har repat upp ett annat halvfärdigt par jag gjort i turkosmelerat garn. Skall nog ta fram det nu när Idol börjar! (Heja JON!!)


HA det!

Av Bidrottningen - 26 september 2009 22:47

Jag blev utmanad av Alle.

Och jag gillar sådana här utmaningar så:


regler:

det här är svårare än du tror! kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och

berätta det för dem. varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! alla

svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! om personen som utmanade dig har ett namn

som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.

du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar

(förutom på fråga 1)! lycka till!


1. Vad heter du?  Lisa

2. Ett ord på fyra bokstäver:  Leva

3. Flicknamn: Liselott ;-)))

 

4. Pojknamn: Ludvig

5. Yrke: Logoped

6. Färg: LILA!!!

7. Klädesplagg: Leans *s* Nä....Linne då

 

8. Mat:  Langos

9. Sak i badrummet: Lotion

10. Plats/stad: London!

11. En orsak att vara sen: Lättja

12. Något man skriker: Låt mig vara!!

 

13. Film: Love actually

 

14. Något man dricker? Likör

15. Band:  Linkin Park

 

16. Djur: Lodjur

17. Gatunamn: Lindesnäsgatan

18. Bil : Lamborghini

19. Sång: Learn my lesson (Daughtry)


Utmanar....den som vill!

 

Av Bidrottningen - 26 september 2009 22:28

Jahaja. Nu har jag gett mig in på djupt vatten.

Jag har efter PÅTRYCKNINGAR ;-)) registrerat mig på Facebook.

Har INGEN aning om hur det funkar, så.....?


LIlla M har helt osannolikt blivit frisk....efter bara ETT dygn!!!!! Först ÖVER 39 i feber. Sen morgonen efter: Pigg som en mört(?) och nästan ingen feber. Vad 17 var DET????

Vi har dock tagit det lungt och avvaktat. Man kan ju inte ta nåt för givet.

Idag har vi gjort altanen i ordning för vintern. Städat och plockat undan dynor och sådant. Lite tråkigt men.....det kommer väl en vår igen. Först har vi dock: JULEN!

Igår kväll nynnade stora T på en julsång. Då tog jag tillfället i akt och slängde i en julmix-cd. Oh, vilka bra låtar!! Men jag stängde av efter ett tag. Sparar mig till .....oktober! *s*


Jag hann med en sväng på stan också...inte i VÅR stad men i grannkommunen. Lilla V gjorde mig sällskap i tron att han skulle få handla nåt på BR Leksaker (trots att jag noga påpekade att så inte var fallet *s*).

Jag hittade en intressant bok som jag faktiskt köpte. På Åhléns av alla ställen. (Jag brukar bara köpa böcker på Bokus annars. Billigare där!)

 

Hittade mycket gott(?) där! :-)


Ha det bra!

PS Jag håller på Jon i IDOL!!

Av Bidrottningen - 24 september 2009 18:19

 

Nu får det väl vara NOG!

Vid lunchtid igår rinde lilla M´s dagis.

"-Lilla M är så hängig, inte sig lik."

Det vara bara att hämta hem den lilla damen och tempa henne. 38.6 som senare blev 39.6 och spyor i soffan.....*SUCK!* Hängig hela dagen och mera spxxx. :-((

Halv ett i natt vågade vi oss upp i sängen och sov taskigt hela natten med lilla M mellan oss. Låg på spänn med hinken i beredskap. Men imorse var det bättre. Mycket bättre måste jag säga med gårdagen i färskt minne.

Vi är storkonsumenter på Ipren just nu.


Så det bidde ingen info för mig igår. Har ringt dem idag och hoppas på en snabbversion per telefon.

Får se om jag får det.


Av Bidrottningen - 22 september 2009 10:58

Nä. Man skall inte ta ut nåt i förskott.

Jag skrev ju att lilla V var pigg och feberfri. Och DET är han fortfarande men....

nu är storebror sjuk. :-(

I går hade han 39.5 innan Ipren hjälpte till och tog ner tempen. INTE kul.

Men denna vecka delar jag på hemmavaron med stora T och jobbar på eftermiddagarna.

Så igår stod han och förvällde svamp för fullt. Sen fick han fixa middan också. Men han hade glömt lilla V´s läxor. Jaja. Man kan ju inte har rätt jämt! *s*


Hittade en annons i tidningen häromdagen:

 


Jag ringde....

Information i morgon. Jag anmälde mig till den. Återstår att se om jag går på den.......

Vore lättare om man gick dit "i grupp".


Men som sagt. Vi får se .......

Av Bidrottningen - 20 september 2009 22:25

Det här med lösenordsskyddade inlägg.

Måste man använda sitt vanliga lösenord till dem?? Verkar liiite knepigt!Obestämd

Nån som vet??

Av Bidrottningen - 20 september 2009 21:40

Helgen har varit aktiv och bra. Fint väder också. (Men just nu regnar det!)

Vi började med en resa till Falun i går (lördag) för att bl a besöka Bondens Marknad. Hittade lite av varje. Gott bröd från Brödleva i Svärdsjö. Dinkelrost och ett underbart gott bröd med valnötter och russin! Då skall man ta i betänkande att jag inte gillar valnötter annars!! *s*

Olika sallader, potatis, lök och honung blev det också. Och en underbart god fetaost med vitlökssmak från Stora Lunån gårdsmejeri. Även en smaskig färskost med vitlökssmak köpte vi. Den gillade lilla V stenhårt! Han var (och är) förresten pigg och feberfri!Glad

 


Idag har vi varit i skogen och letat, och hittat svamp. Inte så mycket denna gång men det var skönt att vara ute ändå! Men jäklar va jobbigt! Och då har ju jag långa ben. Barnen, och speciellt lilla M, har ju kortare ben men de knatade på. Och såklart var det mest uppförsbacke.

Och tänk att en kopp kaffe och en macka smakar SÅ gott efteråt!Skrattande

Vi hittade på en sten som verkade vara rest för nån särskild anledning. Kanske det var en gammal grav? Det fanns ingen inskription men man vet ju aldrig. Häftigt!

 








Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards