Bidrottningen

Alla inlägg under maj 2010

Av Bidrottningen - 25 maj 2010 10:43

I går köpte jag en ask med Marabous Premiumchoklad med mintsmak.

SÅ god! Små krispiga bitar med mint, gav en god frisk mintsmak i munnen. Väl värt de 55 kcal som en liten chokladkaka ger.

Jag köper gärna de små "bjudaskarna". Då får jag känslan av att ha en helt egen chokladkaka! Knäppt men bra!   

  

Av Bidrottningen - 24 maj 2010 08:28

 


 Måste säga att jag håller inte med tjejerna här ovan, inte nu längre!  

Dagens vägning gav ett minus på 9 hekto och NU är den förhatliga ÅTTAN borta....FÖR   ALLTID!!!!!


Kan man bli annat än glad!?!?!?

Av Bidrottningen - 23 maj 2010 21:07

Idag har vi tagit en tur på Plantagen bl a. Letade efter "min" önskade (älskade) magnolia, men se de var slut där.

 

De skulle dock (förhoppningsvis) få in fler plantor nästa vecka.

(Bilden lånad från Plantagens hemsida)



En sväng på Ica MAXI blev det också. Väl där inne blev det som vanligt. Stora T knallade i sin takt och jag i min.....jag ligger alltid steget före!  

Hade med mig lilla V också. Vi passerade en vägg med Ahlgrens produkter och lilla V fick syn på dessa:

 

Jadå, sa jag. Så klart vi köper en påse.....

Stora T kom knallande med kundvagnen, jag la i husvagnarna och pekade menande på dem. Stora T kom på att han glömt nåt och gick en sväng, utan vagnen. Kom sen tillbaka smilandes och visade mig bl a dessa:

 

Ja vad säger man? Två själar samma tanke??    

Men han hade inte sett min påse som jag visade honom.....*mutter*. Snacka om ignorerad!  


Om vi smakat dem än?

*flämt* E ni galna?!?!

Det gör vi inte förrän på nästa husvagnstripp!!  


Kram på er!

Av Bidrottningen - 22 maj 2010 19:58

Ja så har vi gett maskrosorna en match, jag och lilla M. Vi köpte oss varsitt "maskrosjärn" och gick lös på allt! Att lilla M använde sitt järn till lite av varje gjorde inget.  

 

Nu efter några timmar på knäna så är jag HELT slut! *s*

Men vi har minst lika mycket kvar! Det är en dag i morgon också.

Det blev en halv kebab m bröd och lite bubbel på altanen som avslutning. Den här gången hade jag sällskap av stora T!


Ha en bra kväll!

Av Bidrottningen - 21 maj 2010 22:36

Efter nån vecka med Rockklassiker på radion har jag fastnat för Creed!!  

Den här är bara SÅ bra!

http://www.youtube.com/watch?v=9RZXaoaK8NI


JAMENVARFÖRFÅRINTEJAGDENDÄRINGAFILMRUTANHÄRNUDÅ??????? *MORR* 

jaja. Ni får väl klicka på länken då.........



Av Bidrottningen - 21 maj 2010 18:07

Äntligen fredag igen då! Eller....REDAN fredag?  

Veckorna går alldeles för fort, för att inte tala om helgerna!


Stora T är borta ikväll, barnen sitter framför tv:n och käkar och jag sitter här med min pizza. Precis som det skall vara en fredagkväll, eller?


Pizza på tortillabröd. Mycket grönsaker och lite pepparsalami. En halv räcker gott, med vitkålssallad som tillbehör.

Pizzan (hälften) 279 kcal, salladen ca 50 kcal. Till detta ett glas (1 dl) rött italienskt vin. 79 kcal. Har mariginal för nåt glas till och lite mörk choklad idag! Det är ju ...fredag, ifall NÅN missat det!  


Kram på er!

Av Bidrottningen - 20 maj 2010 20:33

 

Dagens middag bestod av chorizo, potatissallad med senap och saltgurka, tomat, gurka (ej med på bilden) och grön ärthummus. Totalt 442 kcal.

Supergott!


Och nu kära Jenny kommer din matutmaning!

Ett tillbehör denna gång:

Grön ärthummus!

 

Jag bara måste få veta vad DU tycker om den. Jag tycker den är supergod!!


Receptet kommer ifrån Laga Lätt nr 4, 2010

Ursprungsreceptet är för 25 bufféportioner, jag minskade det till hälften. Räcker gott som tillbehör för 4-6 personer.

**************************************************
*************************************

Grön ärthummus

2,5 dl frysta (tinade) gröna ärtor (ca 150 g)

2,5 dl turkisk yoghurt

½ vitlöksklyfta

1 krm salt

75 g fetaost

1 tsk torkad mynta (jag hade ingen sådan så jag skippade det)


Mixa yoghurt, vitlök, salt, fetaost och mynta med en stavmixer.

Mixa ner ärtorna. Lägg upp i skål. Servera.

**************************************************
***********************************

Jag räkande detta som 4 portioner vilket gav 134 kcal/portion.

Lite "dyrt" i kaloriväg men SÅ gott!



Av Bidrottningen - 20 maj 2010 08:32

Tack för alla tips ang tygerna. Jag gillade nog 3:an bäst....tror jag. Men stora T (som inte är en vän av inrdening) blev....jag citerar: "illamående av alla tygerna" slut citat!  

VAD gör man?

Jag skall sondera terrängen lite här på hemmaplan och sen återkommer jag i ämnet. Men en sak är säker. Hittar jag ett tyg som är PERFEKT så får jag väl, som Jenny föreslog, ge stora T en åksjuketablett när han skall in i vagnen!!  

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards