Bidrottningen

Alla inlägg under maj 2010

Av Bidrottningen - 18 maj 2010 19:05

Jag skulle behöva lite råd vad det gäller gardintyg till husvagnen.

Jo den ÄR ny men gardinerna är gräsligt fula!! FINNS det överhuvudtaget SNYGGA originalgardiner i husvagnar??


Dynorna är i chokladbrun manchester med cremevita överkanter i "varmskinn"

 



Tygerna jag kikat på är dessa

 

 


Vilket tyg "röstar" du på?? 

Av Bidrottningen - 18 maj 2010 16:23

Förra veckans viktresultat blev minus 3 hekto.

Inget "Johooo" precis men jag e nöjd! Gottade mig med både potatisgratäng och bröd på träffen. Och vin blev det, både ett å två å tre glas.  

Av Bidrottningen - 16 maj 2010 21:47

I torsdags bar det av mot Villingsbergsgårdens camping för en träff med andra Hobbyägare.

Första arrangerade träffen för Svenska Hobby klubben. Och OJ va kul vi haft!!  

Vädret var ju inte det bästa men vad gör det, när man har kul!?!?!

 

Torsdagen innebar "slå läger" och mingel. Vi var nästen ett tjugotal ekipage på campingen och våra barn hade snart hittat nya kompisar.


På fredagen var ett antal av oss på Nobelmuseet i Karlskoga, på en dramatiserad guidning. Och jag säger bara det: Har ni möjligheten att vara med på en sådan....VAR DET!! Toppen!!!! T o m barnen gillade den!


 


Senare på kvällen vankades det buffé och barnen fick provsmaka godis. Vilket var väldigt populärt! *s* Vi andra fick prova lite viner. Inte så pjåkigt det heller!  


På lördagen lyste äntligen solen och vi gick en tipspromenad runt campingen, med hiskeligt svåra frågor för oss som inte läst på om Hobby och dess historia. *rätt åt oss* ;-)))

Barnen hade egna frågor och Lilla M vann en cool, stor badring!


 

På kvällen samlades vi runt en grill och grillade korv och marshmallows, allt medan solen sänkte sig ner bakom träden.

 


Vi såg t o m en orm som simmande från "vår" strand till andra sidan. *ryyser*


I morse var det dags att packa ihop ,i regnet, och åka hemåt. Lika tråkigt varje gång men vi har ju hela sommaren och hösten framför oss att tillbringa i vår vagn! Vi är t o m anmälda till husvagnsmässan på Elmia, Jönköping i höst. Där skall Hobbyklubben ha en egen liten "by" på mässcampen!  


I morgon vägdag......det går nog inte så bra denna gång, men jag vet ju varför så....på´t igen!

Av Bidrottningen - 10 maj 2010 08:31

Dagens vägning gav.....minus ett kilo ytterligare!!!!!!  

Låter diagrammet tala för sig självt!

 

Av Bidrottningen - 9 maj 2010 21:53

Helgen har gått åt till att städa ur en lägenhet. Känns lite trist att ens släktningar blir gamla och inte kan klara sig själva. Visst har de det bra på äldreboendet men.....jag vill att allt skall vara som förr!!!  


Har inte kunnat hålla stenkoll på mitt kcal-intag, men efter att ha knappat in allt så såg jag att jag hållit mig "på mattan" ändå! Skönt, med tanke på vägningen i morgon!!


Förhoppningsvis får vi hämta nya husvagnen i morgon också.....jippi.....och *snyft*.

Av Bidrottningen - 7 maj 2010 11:09

  

Jag har länge haft en dröm om att få äga ett magnoliaträd, eller en buske.

Tycker att de rosa blommorna är SÅ underbart vackra!

Tyvärr bor jag i zon 5, vilket är ett riktigt "NO NO" men va fasen......

Om jag tar in plantan över vintern då????

Någon som har testat?


Av Bidrottningen - 7 maj 2010 10:28

Stora R såg en liten igelkott springa över gräsmattan igår kväll!! Kanske den har övervintrat i lövhögen vi lämnat kvar på gräsmattan under vintern?!?

SÅ kul!

  

MEN mjölk skall den inte få! Inte bra för kottemagar! Hårdkokt ägg däremot, går finfint. Och kattmat, men vi har så mycket lösspringande katter hos oss, så de äter garanterat upp den maten!  

Av Bidrottningen - 5 maj 2010 15:47

Som kalorijägare (mycket trevligare att vara en sådan, än att vara vargjägare  !) så är tidningen Laga lätt ett bra hjälpmedel när man skall fixa ihop en bra middag.

 


Köpte nya numret idag och hittade en massa gott!

Men........

på en av reklamsidorna så hittade jag detta.....vin!!

 

Japp! Ni ser rätt. Det är ett riktigt BAG-in box vin.  

Chardonnay Viognier.


Det sägs ju att viner i annat än "vanliga" flaskor är skit......hur är då detta???  

Enligt deras reklamsida i Laga lätt, så har bl a DN gett det betyget "Fynd", 1 januari 2009 och "Allt om vin" gav det betyget "Bästa köp" i Stora vinguiden 1 2009.


Någon som har testat det???

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Skapa flashcards