Bidrottningen

Direktlänk till inlägg 20 september 2009

En bra helg

Av Bidrottningen - 20 september 2009 21:40

Helgen har varit aktiv och bra. Fint väder också. (Men just nu regnar det!)

Vi började med en resa till Falun i går (lördag) för att bl a besöka Bondens Marknad. Hittade lite av varje. Gott bröd från Brödleva i Svärdsjö. Dinkelrost och ett underbart gott bröd med valnötter och russin! Då skall man ta i betänkande att jag inte gillar valnötter annars!! *s*

Olika sallader, potatis, lök och honung blev det också. Och en underbart god fetaost med vitlökssmak från Stora Lunån gårdsmejeri. Även en smaskig färskost med vitlökssmak köpte vi. Den gillade lilla V stenhårt! Han var (och är) förresten pigg och feberfri!Glad

 


Idag har vi varit i skogen och letat, och hittat svamp. Inte så mycket denna gång men det var skönt att vara ute ändå! Men jäklar va jobbigt! Och då har ju jag långa ben. Barnen, och speciellt lilla M, har ju kortare ben men de knatade på. Och såklart var det mest uppförsbacke.

Och tänk att en kopp kaffe och en macka smakar SÅ gott efteråt!Skrattande

Vi hittade på en sten som verkade vara rest för nån särskild anledning. Kanske det var en gammal grav? Det fanns ingen inskription men man vet ju aldrig. Häftigt!

 








 
 
Jenny

Jenny

21 september 2009 15:30

Vilken härlig helg du har haft!
Själv lider jag av värsta bloggtorkan, så det blir snålt med uppdateringar tills jag hittar inspiration igen - tyvärr.
Men jag är frisk - äntligen - och det är sååå skönt! :)

http://hallongumman.blogspot.com

 
Mia

Mia

21 september 2009 17:17

Åh så roligt ni verkar ha haft det! Jag älskar att köpa mat och grejer på det viset! Kul att testa! Brödet lät ju jättegott, men så gillar jag valnötter! :-)

http://winyan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bidrottningen - 17 juni 2013 18:24


    Jodå det går neråt i vikten. :-) Tot 2,5 kg på 2 veckor. Blev ingen fastedag i torsdags, men idag! Å idag är det jobbigt! Hungrig å så jäkla sötsugen!! Hålli i! Håll i!   Helgen spenderades vid husvagnen tillsammans med "bara" ett barn (...

Av Bidrottningen - 3 juni 2013 22:33

Sitter idag och njuter av den svala luft som dragit in över oss. Det var bara FÖR varmt i helgen. Och kvavt!     Nog skall man väl prova "allt" eller hur?! Så jag har idag hoppat på det senaste(?): 5:2 "dieten" Blandat med Viktklubbs kalorirä...

Av Bidrottningen - 29 april 2013 21:52


    Bloggtrött så det förslår. Jag lever å andas. Med ett hus fullt med både barn och hundar (jo det blev 4 vovvar till slut....) är det fullt upp. Försöker hinna med lite pyssel också. Våren är på väg och med den husvagnssäsongen.    Kan ...

Av Bidrottningen - 30 mars 2013 12:00


....PÅSK!  

Av Bidrottningen - 26 mars 2013 18:54

Vikten fortsätter....UPPÅT!!!        Plussade 8 hekto i fredags!! Va f-n!!!! Surt, e det! Men jag fortsätter på min inslagna väg. I hopp om bättre resultat i framtiden! EN god maträtt är brynt blomkål med ädelost och tomater! Till det lite god ...

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards