Bidrottningen

Inlägg publicerade under kategorin Rivstart 2010

Av Bidrottningen - 16 januari 2010 20:39

Jag har den senaste tiden gått över till att köpa de färdiga "lördagsgodispåsarna" till barnen ist. för att plocka själv i lösvikt.

Och de senaste veckorna har jag köpt Madagaskar-påsar. Godis ungarna gillar och även mamma. Men nu måste jag nog sluta med just dem.

I dem finns "Kick". Barnen gillar inte "Kick". Mamman gillar "Kick". Mammans "diet" tillåter inte "Kick"......

Så med tre "Kick" i huset för varje vecka som går är det svårt för att inte säga OMÖJLIGT att motstå.......

Idag gick det...


INTE!   


Men.... jag har i alla fall varit ute på en lång promenad idag!   

Av Bidrottningen - 15 januari 2010 08:20

Jag har bestämt mig för att byta "vägdag" till fredagar. (Då hinner man korrigera helgernas "fusk" till nästa vägning *s*) Känns bättre så.


Dagens vägning: MINUS 0,6 kg!!!   

Inte så mycket men bättre att det sakta neråt och stannar där, än fort ner och fort upp igen. (Åh så förnuftig jag låter *fnys*)

Igår blev det ingen promenad, däremot en genomkörare (av den lite lättare sorten) med Blossoms "Back to basics".

Känns lite i benen idag! Skönt.


Snart är det helg!!!! 

Av Bidrottningen - 13 januari 2010 22:04

Idag har jag syndat lite. En halv semla fick äran att ätas av mig.

Men jag har inga betänkligheter och ångrar mig inte! För jag hade tagit min promenad först. Trots att jag höll på att somna sittandes vid bordet med hakan i händerna, när lilla V gjorde sin skrivläxa. Var SÅ trött. Tänkte ta en vilodag. Men så fick jag ny energi. (Tur för mig det!)


På väg hem från jobbet var naturen så vacker att jag under färden (ja jag VET att det inte är bra men det var inga bilar nära mig och jag körde SAKTA!) tog ett par foton.

 

Tyvärr gör inte bilderna naturen riktig rättvisa. Träden är som sprayade av vit glitterfärg och himlen var röd-blå.

DÅ är det vackert med snö och vinter!


HA det!

Av Bidrottningen - 12 januari 2010 23:21

Idag blev det en ny promenad. Blåste kallt som 17 i början men sen blev det bättre och t o m varmt! (-12 grader) Nu har jag skavsår och lite träningsvärk i benen *hehe*.

Medan jag var ute och gick var stora R här med en kompis och "vaktade" sina småsyskon. Hennes kompis hade sin lille 6-månaders med sig. SÅ söööt! Alvin heter han. Vår vovve, den gamle gubben, surade och ville inte veta av "snorungen". *ag*

Photoshop ville inte fixa vovvens "röda ögon" så jag fick trixa till det själv med lite undermåligt resultat. (Ifall nån undrar)  

Av Bidrottningen - 11 januari 2010 22:23

Idag har det ÄNTLIGEN blivit av! Tempen har stigit och med bara 10 minus ute blev det en lagom promenad. Yes!  

Av Bidrottningen - 10 januari 2010 22:02

Känns lite jävligt när stora T kommer hem från Ica MAXI och har detta med sig. Man undrar ju hur han tänker där.....  


Av Bidrottningen - 8 januari 2010 17:57

 

Jahaja. Visste jag inte det! 

Tänkte ta fredagar som vägningsdagar. Men: Tillbaka på ruta ett. Nu har de där hektona som försvann i onsdags hittat tillbaka. Varför kan de inte gå vilse!???

Får hoppas att det blir bättre när kylan ger vika så det går att börja med promenaderna!!


Vilse är däremot min nya GI-bilaga. Var 17 har DEN tagit vägen???? 

Av Bidrottningen - 1 januari 2010 23:30

 

Har suttit och surfat lite på olika bloggar om och med GI/LCHF. Hamnade hos Cornelia och där hittade jag "RIvstart 2010". Tänkte: "Ja varför inte?" och anmälde mig. Men jag fegade lite och satte 5 kilo som mål på 8 veckor. Hoppas ju på mer men.....

Nån mer som hänger på??? *huh*  

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards