Bidrottningen

Alla inlägg under oktober 2009

Av Bidrottningen - 21 oktober 2009 22:16

Testade ett av recepten i Klara Dessers nya bok.

Morotssoppa med chevré. Jag säger bara :MUMS!!

Jag är en chevréälskare och soppan var underbart god. Jag tog lite mer ost än receptet angav men det blev SÅ gott!

Skulle passa perfekt som förrätt tillsammans med ett glas rött, vid en bjudmiddag.

 

Jag tog lite (eh....ganska mycket *s*) stekt bacon till soppan. I receptet var det en typ av...krutonger, kan man säga, på mörkt bröd.


Efter middagen blev det en promenad i mörkret. Sällskapet bestod av en vovve och lilla V. Den senare på cykel.Glad

Stegräknaren fick stanna hemma idag för jag hade ingen ficka på byxorna att hänga den i. Kanske kan hänga den runt fotleden??? Funkar det tro?


Efter hemkomsten ställde jag mig och gjorde lite chokladmousse. Den smakade jag och stora T på lite senare när barnen lagt sig. *hehe* Hade lite hallon som "tilltugg". GOTT!


GI
Av Bidrottningen - 20 oktober 2009 20:49

 

Via en blogg

Hittade jag hit.

Kolla in matsedeln. Längst ner.

Veckans rätt med mindre kolhydrater!!

Tycker det är tråkigt att bo i en småstad, när det finns så många fler möjligheter i de större städerna. Vad jag vet finns det ingen restaurang med detta i "min" stad. Men man kan ju kanske beställa en oxfilé med bea-sås och grönsaker. Skippa potatisgratängen/pommes/eller-vad-de-nu-serverar-till-detta.

ELler så får jag väl bege mig dit när jag kommer till Huvustaden igen.Glad

Av Bidrottningen - 20 oktober 2009 18:54

8 7 5!


Jag förvånade både mig själv och vovven nyss när jag tog på oss "promenadutstyrseln" och satte fart ut genom dörren.

Hade tänkt ta en ganska lugn promenad för att få upp lite flås men redan efter 10 meter var jag uppe i den "gamla vanliga" promenadfarten. *s*

Men jag funderar lite på stegräknaren jag hade på mig. Jag gick snabbt i 40 minuter...på stegräknaren stod det.....7875!!! Och då måste jag påpeka att den stod på 7000 när jag började!! SÅ bara: åttahundrasjuttiofem steg på 40 minuter??!!!! Hur 17 skall man då klara 10 000 steg på en dag??? *s*

Måste vara nåt fel med stegräknaren. Eller vad tror du Jenny?? *blink*

(Den har nog fått nog av barnens "undersökande fingrar" *s*)


Hur som helst jag njöt av att gå ute i dimman och skymningen. Lagom temp var det också (+1). Och i lurarna hade jag Daughtrys nya album.

Jag känner mig så GLAD att jag tog mig ut!! Nu är jag på G!! *s*

Av Bidrottningen - 20 oktober 2009 18:48

När jag skulle åka hem idag mötte mig en ganska dimmig syn ;-)) Inte lång sikt här inte.

 

Undrar om det är början till snö, månne.


Väl hemma tömde jag postlådan på några julfilmer och två jultidningar!! :-))

En engelsk och en dansk. Den engelska blev jag lite besviken på. Inte så mycket "juligt" där inte,

 


men den danska var en fröjd!Glad

 

Blir några timmar trevligt bläddrande/läsande. 


Jul
Av Bidrottningen - 20 oktober 2009 09:49

 

Efter många timmars diskuterande och vägande för- och nackdelar fram och tillbaka(och det är SVÅRT för mig som är våg skall ni veta! *s*) läsande artiklar och debatter på nätet, har jag och stora T tagit beslutet att INTE vaccinera oss eller barnen mot A(H1N1) influensan. Vi tvekade länge. Så svårt att VETA. Tycker att informationen borde varit bättre. Hade velat ha nån typ av information hemsänd från Landstinget. Ja jag vet att det blivit dyrt men........?!


Vi får hoppas att vårt beslut visar sig vara det rätta!Obestämd


Av Bidrottningen - 20 oktober 2009 09:32

 


Igår fick jag NOG...igen ;-/

När det var dax att ta fram dagens "outfit" (jaja) så är det inte mycket i graderoben som passar....dvs gör att jag inte ser så tjock ut.....eller... gör att jag ser MINDRE tjock ut.

Så jag tog tag i saken och kör nu (åter igen) lite GI rivstart. Kör på några dagar med det och lättar lite på kolhydraterna efter det.

Jag har ju antagit Jennys utmaning om att gå ner 5(!) kilo till den 23/12. Så jag måste ju sätta fart.

I helgen vankades det kladdkaka med fruktsallad och grädde. Jamen hur gott är det inte med fruktsallad då?? Men jag tvekar lite. Har satt lite "töntstämpel" på det. (Knäppa jag!)

Jag gjorde salladen på: apelsiner, kiwi, vindruvor, äpple och banan. Grädden "kryddade" jag med ekologiskt vaniljpulver (utan socker) och sötade med lite Canderel strö. Gott!! OCH GI! Om man skippar kladdkakan då. ;-))


Skall ta mig nån timme idag och sätta ihop en matlista igen. Igår blev det Charolitzo (JO den heter så! Från Siljans Chark) och blomkålsmos. (Supergott!!) Det får det bli till lunch idag också. Ser jag fram emot! :-))


*håll tummarna för mig nu va!*

GI
Av Bidrottningen - 17 oktober 2009 23:02

Kikade på CDON. Letade efter julfilmer faktiskt och beställde bl a Sunes jul.

Vi har bekantat oss med familjen Andersson via cdböcker på våra husvagnsresor i sommar och de är för roliga!

Så jag tror att pojkarna (kanske lilla M oxå) uppskattar denna julkalender. De var nog lite för små när den sändes...?


MEN till saken:

Jag hittade ett par, tre intressanta kommande julskivor också!Skrattande

Sting verkar väldigt lovande

 


Och Olivia Newton John också. Jag e ju en Grease-fan så...... Flört

 


Lotta däremot var lite: Njaee..lite FÖR klämkäckt...tills jag såg vilka gästartister hon tar med!

 


Blir en dyr höst verkar det som. *ag*

Jul
Av Bidrottningen - 17 oktober 2009 21:38

Idag påbörjade jag sysslorna med blandade känslor. Lite vemod och lite glädje.

Vemod: Jag städade ur stora R´s rum för att ge plats åt lillebror; lilla V.

Glädje: han blev överlycklig över sitt nya rum. Speciellt den blå ljusslingan som syrran lämnade!Skrattande


Stora T gjorde som han brukar när det vankas storstädning/röjning: tar med barnen och åker till sin mor å far:

-"Så du får det lungt och skönt, älskling."

Haha, just det! Lungt och skönt ja.....Flört


 

Nu sitter jag här och kikar lite på julbloggar. Hittade några fin-fina:

Jul hela året

Pysseltantens lantjul

Julaftons morgon

(Kolla in "tomten" längst upp på sidan. SÖT! :)

Jul på Catweb

Och:

Nån som kommer ihåg den här?


Ha det gott!

Jul

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards