Bidrottningen

Alla inlägg under oktober 2009

Av Bidrottningen - 26 oktober 2009 20:04

Idag gillar jag speciellt:

Mitt doftljus Yankee Candle, Sun & Sand

 


Mina nygjorda chokladmoussar (heter det kanske inte men ni vet vad jag menar....lr?)


-BILD SAKNAS- Flört


Och just i detta nu:

Simon & Tomas. Och deras söta lite busiga vovvar. *s*

(bilden lånad från deras blogg på TV3)

 

Kika in på deras blogg vetjja.....SEN..... inte nu, för just nu ser ni dem på TV3!


Av Bidrottningen - 25 oktober 2009 19:46

Dagens "träning": 40 minuters promenad.


Sen har jag sett att vi inte kommer ifrån reklamen längre. Synd. Jag slängde i alla fall ut den i menyraden så stör den mindre....förhoppningsvis. Men inte kommer jag att betala för att få bort den.

Så sorry läsare, ni får lov stt stå ut med den. Foten i munnen


Såg att jag fått en kommentar frånn Peter Jöback! *ag* Jo jag tackar. Förmodligen nåt nytt sätt att göra reklam för sig. Men lite kul var det, för en medelålders småfet fyrbarnsmorsa på landet.*HAHA*

 

Av Bidrottningen - 24 oktober 2009 17:57

Jag har bestämt mig för att ta in mina scrapalster mm i denna blogg, ist för att lägga dem i den separata scrapbloggen.

Det blir lättare att uppdatera då. Hoppas att ni som inte är intresserade av scrapping i alla fall inte sluta kika in här!Skrattande


Bjuder här på några slumpvis valda layouter. Fler av de gamla alstren kan ni se i scrapbloggen som får ligga kvar.

     


Av Bidrottningen - 24 oktober 2009 17:47

Igår kväll testade jag pizza med blomkålsbotten(!).

Blev riktigt gott. Och inte smakade det blomkål heller. Tyvärr missade jag att göra någon "riktig" tomatsås så det fick bli lite *viskar* Heinz ketchup. Men inte mycket alls, jag lovar! *s*

 


Var bara tvungen att smyga upp på vågen imorse också och jodå tack. Den visade 1.5 kg mindre än i tisdags!Skrattande

Nu drar jag inte på för mycket firande pga detta. Jag vägde mig senare på dagen i tisdags och så var det fel dag i månaden också. Men lite har jag ändå gått ner.


Det gått tre dagar(!) nu utan längre promenad. Tiden vill inte räcka till och stora T är aldrig hemma (känns så i alla fall!). Att dra med ungarna på promenaden lockar inte. Men det får ju inte blir för mycket hemmasittande, då är jag väl tvungen i alla fall. ;-)) Siktar på imorgon.


Ikväll vankas det kyckling på pinne med jordnötssås. Skall bli gott. Vet inte riktigt vad jag skall ta ist för potatis/ris till det......

Av Bidrottningen - 22 oktober 2009 21:50

Här kommer "veckans matutmaning" till dig Jenny.


Tagen direkt ut Klara Dessers nya bok Klaras Hälsomat.



Lingonmousse

4 port


100g lingon

3 msk socker

1 dl flytande grädde

2 dl vispad grädde

1½ gelatinblad


Blötlägg gelatinet i vatten 10 minuter.

Smält ihop lingon, socker och flytande grädde i en kastrull på spisen. Vispa resten av grädden.


Krama ur gelatinet och blanda det med gräddkoket. Rör sedan försiktigt ner blandningen i den vispade grädden.


Häll upp moussen i formar och låt stelna i kylen cirka en timme.

Av Bidrottningen - 22 oktober 2009 21:41

Dagens middag bestod av kokt Hoki med blomkålsmos och äggsås a la GI.

Jag fick det receptet av Jenny som min andra matutmaning och det smakar mera!

 


Två av barnen (stora A och lilla M) åt mos och fiskpinnar och bea-sås. Lilla V åt kokt fisk och äggsås med mig. MAMMAS kille! Skrattande

Lilla M sa:

-"Mamma ta kort på min mat också."

Sagt och gjort. (Det såg inte ut sådär innan hon började äta! *s*)

 

GI
Av Bidrottningen - 22 oktober 2009 21:36

För alla som är något sånär insatta i hockey så vet ni att Leksand förlorade stort mot Mora IK igår kväll. 1-4Rynkar på näsan

Men jag låtsas som inget hänt och hänger upp en snygg tröja på firman!Skrattande


 



Av Bidrottningen - 22 oktober 2009 21:32

Nu har jag äntligen fått hem Monica Ahlbergs Julbok och av det lilla jag sett så gillar jag den redan!

Tycker om vackra böcker med fina bilder. Ja innehållet i övrigt får ju också vara tilltalande. *s*

 

Och tjejer...

Är man känd och gift med en skådis så har man kanske Mikael Persbrandt på middag....

Det ni!Flört

 

Jul

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Skapa flashcards