Bidrottningen

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Spegelpanik

Av Bidrottningen - 20 oktober 2009 09:32

 


Igår fick jag NOG...igen ;-/

När det var dax att ta fram dagens "outfit" (jaja) så är det inte mycket i graderoben som passar....dvs gör att jag inte ser så tjock ut.....eller... gör att jag ser MINDRE tjock ut.

Så jag tog tag i saken och kör nu (åter igen) lite GI rivstart. Kör på några dagar med det och lättar lite på kolhydraterna efter det.

Jag har ju antagit Jennys utmaning om att gå ner 5(!) kilo till den 23/12. Så jag måste ju sätta fart.

I helgen vankades det kladdkaka med fruktsallad och grädde. Jamen hur gott är det inte med fruktsallad då?? Men jag tvekar lite. Har satt lite "töntstämpel" på det. (Knäppa jag!)

Jag gjorde salladen på: apelsiner, kiwi, vindruvor, äpple och banan. Grädden "kryddade" jag med ekologiskt vaniljpulver (utan socker) och sötade med lite Canderel strö. Gott!! OCH GI! Om man skippar kladdkakan då. ;-))


Skall ta mig nån timme idag och sätta ihop en matlista igen. Igår blev det Charolitzo (JO den heter så! Från Siljans Chark) och blomkålsmos. (Supergott!!) Det får det bli till lunch idag också. Ser jag fram emot! :-))


*håll tummarna för mig nu va!*

GI
 
 
Jenny

Jenny

20 oktober 2009 10:50

Fruktsallad är supergott! Det hör faktiskt till en av mina favorit-efterrätter :) Men jag har faktiskt varit dålig på att servera den på sistone - jag ska bli bättre!
Japp, nu kör vi!! Jag har lyckats riktigt bra i två dagar nu och det känns som att jag har hittat motivationen. Stegräknaren är på och maten är GI - och du vet - jag håller tummarna för dig så mycket det går!!
Jag är däremot tveksam till Canderel strö. Jag tror inte det är bra. Socker signalerar ju till kroppen att lagra fett. Så om du verkligen vill ha resultat så skippa det!
Jag vet att jag är urusel på att blogga. Jag hade planerat att uppdatera igår, men så ville jag ju gå också och så räckte tiden inte till att göra både och så fick bloggen vara. Jag har jättedåligt samvete - ska försöka göra mitt bästa att bättra mig.
McSteamy är helt ok också! Bara man är Grey´s fan så får man gilla vem man vill ;) Jag vet att min är präktig, men vilken BLICK, jag hade smält som smör i solen om han hade tittat på mig sådär. Och så får han pluspoäng för hur han är privat. Han är aldrig otrevlig mot fans, tar sig alltid tid och kramas, t.o.m pussar fans! Jag läste att han träffade en tjej som var cancersjuk och han gick fram kramade om henne och pussade henne på hennes kala huvud - hur många kändisar hade gjort nåt sånt eller för den del hur många "vanliga" hade gjort det?
Och visst kör vi på en ny matutmaning! Det var den gamla jag hade tänkt blogga om igår. Jag ska försöka hinna med det ikväll istället och så ska jag se vad jag kan hitta för utmaning till dig :)

http://hallongumman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bidrottningen - 17 juni 2013 18:24


    Jodå det går neråt i vikten. :-) Tot 2,5 kg på 2 veckor. Blev ingen fastedag i torsdags, men idag! Å idag är det jobbigt! Hungrig å så jäkla sötsugen!! Hålli i! Håll i!   Helgen spenderades vid husvagnen tillsammans med "bara" ett barn (...

Av Bidrottningen - 3 juni 2013 22:33

Sitter idag och njuter av den svala luft som dragit in över oss. Det var bara FÖR varmt i helgen. Och kvavt!     Nog skall man väl prova "allt" eller hur?! Så jag har idag hoppat på det senaste(?): 5:2 "dieten" Blandat med Viktklubbs kalorirä...

Av Bidrottningen - 29 april 2013 21:52


    Bloggtrött så det förslår. Jag lever å andas. Med ett hus fullt med både barn och hundar (jo det blev 4 vovvar till slut....) är det fullt upp. Försöker hinna med lite pyssel också. Våren är på väg och med den husvagnssäsongen.    Kan ...

Av Bidrottningen - 30 mars 2013 12:00


....PÅSK!  

Av Bidrottningen - 26 mars 2013 18:54

Vikten fortsätter....UPPÅT!!!        Plussade 8 hekto i fredags!! Va f-n!!!! Surt, e det! Men jag fortsätter på min inslagna väg. I hopp om bättre resultat i framtiden! EN god maträtt är brynt blomkål med ädelost och tomater! Till det lite god ...

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards