Bidrottningen

Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Fredag och i morgon vinprovning!

Av Bidrottningen - 13 mars 2009 21:41

I morgon skall vi ha en liten "vinprovning" härhemma.

Dvs vi köper tre olika sorters vin som vår vän (tillika sommelier) har rekommenderat. Fixar lite gott käk och bjuder in några vänner och bekanta. Brukar bli väldigt trevligt!

Enda orosmolnet nu är stora T som legat i soffan hela kvällen och yrat om att han "inte mår bra". 

Han knallade iväg och hämtade en hink...."just in case"...... för ett tag sen, men.....han kan gorma och hojta åt tv:n när Leksands IF inte gör var de borde i slutspelet, som visas på tv, så jag vet inte jag.....*s*

De får nog stryk idag. :-/ Mot "kringel laget" (Södertälje) Och det kommer att innebära att stora R snart kommer hem sur som ättika....nej visst 17, ättika är basiskt. Jaja, sur som en citron då! *s*


Jag har i alla fall förberett desserten till i morgon. Det blir vanilj- och kokos pannacotta med hallongelé. Varmrätt blir: potatisgratäng och ädelostinbakad fläskfilé. Va hungrig jag blev nu!*s*


Vinerna är:

6156 Masi Passo Doble, 89 :-

5123 Masi Campofiorin, 105:-

16320 Penfolds Kalimna Bin 28, 159:-


De två första gjorda på Corvina med inblandning av andra druvor och det sista en shiraz.


Jag återkommer med vårt "provresultat". ;-))

 
 
Pia

Pia

14 mars 2009 12:49

Tack för att du frågade!

Jag har inte haft några större problem i tänderna på ett par veckor, mer än att jag retar ihjäl mig på pinnen i gommen.

MEN igår övergick yrseln och värken i örat som jag kände i onsdags o torsdags till att bli värk i käken och kännas ungefär som några dagar efter att jag dragit ut den jobbiga kindtanden som tog 2 timmar att få loss!
Det syns inget, men värker upp mot örat.

På fredag ska jag till tandläkaren och dra ut tand 2 av 3....

Jag hoppas verkligen att det går mycket bättre än förra gången!!!

I dag har jag något "mystiskt" i min blogg att fundera över!

http://40plus.bloggagratis.se

 
Pia

Pia

14 mars 2009 15:55

Hur har det gått? Klarade han sig utan hinken dvs slapp han bli magsjuk så att ni kan ha er vinprovning ikväll?

http://40plus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bidrottningen - 17 juni 2013 18:24


    Jodå det går neråt i vikten. :-) Tot 2,5 kg på 2 veckor. Blev ingen fastedag i torsdags, men idag! Å idag är det jobbigt! Hungrig å så jäkla sötsugen!! Hålli i! Håll i!   Helgen spenderades vid husvagnen tillsammans med "bara" ett barn (...

Av Bidrottningen - 3 juni 2013 22:33

Sitter idag och njuter av den svala luft som dragit in över oss. Det var bara FÖR varmt i helgen. Och kvavt!     Nog skall man väl prova "allt" eller hur?! Så jag har idag hoppat på det senaste(?): 5:2 "dieten" Blandat med Viktklubbs kalorirä...

Av Bidrottningen - 29 april 2013 21:52


    Bloggtrött så det förslår. Jag lever å andas. Med ett hus fullt med både barn och hundar (jo det blev 4 vovvar till slut....) är det fullt upp. Försöker hinna med lite pyssel också. Våren är på väg och med den husvagnssäsongen.    Kan ...

Av Bidrottningen - 30 mars 2013 12:00


....PÅSK!  

Av Bidrottningen - 26 mars 2013 18:54

Vikten fortsätter....UPPÅT!!!        Plussade 8 hekto i fredags!! Va f-n!!!! Surt, e det! Men jag fortsätter på min inslagna väg. I hopp om bättre resultat i framtiden! EN god maträtt är brynt blomkål med ädelost och tomater! Till det lite god ...

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards