Bidrottningen

Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

1000 frågor...nästan

Av Bidrottningen - 11 mars 2009 22:33

"Lånade" detta från TruckerElin på http://handgjort.blogspot.com/

Lite om mig.


1. Vem är du? Lisa. Mamma till 4, hustru till en och matte till vovven
2. Attityd: "Men inte skall väl jag...?"
3. Ålder: Usch....45 tror jag
4. Jobb: Jobb....fixar bokföringen i gubbens (och MIN) firma
5. Hemsida: Denna och även en scrappingblogg. (Adress till höger)
6. Du kommer från: Född i Falun, flyttade 2 mil västerut vid 5.
7. Du bor: FÖR trångt men i en idyllsik liten del av stan.
8. Mentalitet: Ähum.?
9. Civilstatus: Se punkt 1
10. Stjärntecken: Våg
11. Mac eller PC?: PC.
12. Din bästa egenskap: God lyssnare (?)
13. Din sämsta egenskap: Velig
14. Husdjur: Vovve
15. Familj: Se punkt 1
16. Kroppsdel du har mest nytta av: Händerna, för annars skulle golven vara täckta med leksaker. *s*
17. Kroppsdel du tycker bäst om: Ögonen. (Är det en "kroppsdel"?)
18. Jag sover: Gott.
19. Djur jag är lik: Giraff?
20. Tror du på något?  VILL gärna tro på livet efter döden. Särskilt efter pappas bortgång för 5 år sen.
21. Frisyr: Långt. Delvis uppsatt. Hatar hår som hänger framför ögonen.
22. Hårfärg: Fejkad mörkbrun. *s*
23. Ögonfärg: Blå
24. Skostorlek: 41. Står stadigt på jorden.
25. Gillar: Familjen, min hobby (scrapbooking), julen. Bl a.
26. Ogillar: Elakheter
27. Favoritmat: Tonfiskrullar.
28. Favoritglass: Ben & Jerrys Chocolate Fudge brownie, men jag är ingen glassmänniska egentligen.
29. Favoritdessert: Kan man räkna dit morotskaka?
30. Favoritdryck: Kaffe och rött vin.
31. Gillar du godis?: Choklad
32. Isåfall vilken sort? Lindts mörka med havssalt!
33. Favoritdrink: Nä, gillar inte blandningar
34. Favoritfilm: Broarna i Madison County!!!!!!
35. Favoritdag: Fredagar
36. Favoritklädesplagg: Jeans/Jeanskjol
37. Favoritbok: Viveca Lärns böcker om Saltön t ex
38. Musiksmak: VÄLDIGT blandat men KISS följer mig i graven! Mycket Melodifestival nu också.
39. Favoritdoft: Bebisdoften!!!! OM man ändå kunde spara den. *suck*
40. Senast film på bio: Mamma Mia. (Sen har jag sett den här hemma en 5-6 gånger till!)
41. Älsklingsfärg: Svart men jag arbetar bort den lite, mot: turkos, grön och lila. (DEN du Elin! *s*)
42. Skulle aldrig ta på dig: Haremsbyxor!!!
43. Vad ville du bli när du var liten?: Flygvärdinna
44. Blev du det?: Nix
45. Sportbil eller familjebil?: Familjebil. Men nån gång i livet vill jag äga en Volvo C 70 Coupé. (Inte caben!)
46. Katt eller hund?: Hund!
47. Fobier?: Kräkfobi!!
48. Deppig eller glad?: Glad!
49. Politiskt insatt?: Nej.
50. Värdesätter du ärlighet?: Absolut.
51. Brukar du dra "vita lögner"?: Det händer. Speciellt runt jul. *s*
52. Har du pojkvän/flickvän?: Nä. Man.
53. Är du kär?: Jodå.
54. Vem/vilka vet mest om dig?: Jag själv!
55. Vad har du på dig just nu?: Camobyxor, herrmodell. Grön t-shirt och svart stickad huvtröja (urblekt favorit)
56. Märkeskläder eller secondhand?: Märkeskläder då om jag måste välja.
57. Hur många par skor har du?: Hmm....räknas även de man sällan/aldrig använder? 25 par kanske. (Gummistövlar inräknade, 2 par)
58. Är du sexuellt frustrerad?: Nej.
59. Dominant eller undergiven: No comment.

60. Vad gör dig tänd: Se pkt 59.
61. Du blir glad av: Barnen. Att få pyssla med mitt. En fika på stan. Att ha städningen avklarad....finns massor med anledningar att vara glad!
62. Du blir förbannad av: Elakheter bl a
63. När ingen ser dig: Finns jag då?
64. Du kommer till himlen / helvetet: Till pappa! *vinkar*
65. Konstigaste platsen du har haft sex på: Se pkt 59.
66. Favoritställning: Se pkt 65
67. Har du använt sexleksaker: Se pkt 65
68. Har du varit otrogen: Nej.

 
 
Alle

Alle

12 mars 2009 00:47

Utmaningen antagen...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

12 mars 2009 08:30

Jag går upp till "din adress" http://bidrottningen.bloggagratis.se/#1475961

Höger klickar...kopierar...och klistrar sedan in i mitt inlägg...

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

12 mars 2009 10:50

Åh, vad kul att du är med igen! :D
Det hade varit såå tråkigt utan dig!

Jag har också jätteproblem att kommentera på Klaras GI-blogg. Jag får aldrig upp bokstäverna som man ska fylla i. Ibland letar jag upp ett gammalt inlägg och kommenterar på det istället. Jag har talat om för henne att det inte fungerar, kan du inte göra det också, så att hon förstår att det verkligen är ett problem.

Dagens tips: Skaffa en stegräknare. Då kommer du att se att den där promenaden till skolan ger dig nästan hälften av dagens steg ( jag gissar efter mig själv hur jag promenerar ) och så ser man hur lite man i själva verket rör på sig. Själv har jag bara fått ihop ca 3500 steg när jag kommer hem ifrån jobbet och mitt mål är ju 9000 steg, så det är lite kvar...

Vill du att jag ska blogga mer om vad jag äter, så att du får tips? Jag gör inte det för jag är urusel på att fota mat och så hittar jag ju inte direkt på egna recept som alla andra matbloggare gör. Men jag tycker det är kul, så jag gör det gärna om du vill.

http://hallongumman.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

12 mars 2009 11:00

P.S Du FÅR ju äta potatis! Bara begränsa mängden till så mycket som din knytnäve ungefär och ännu bättre om den har kallnat först.

Åh, vad avundsjuk jag är på dig som slipper kämpa mot kaksug! DET är det värsta för mig.

http://hallongumman.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

12 mars 2009 15:05

Jag lånade dina frågor och svarade på dem jag också. Det var kul att läsa om dig :)
Om du vill ha lite inspiration vad gäller mat så har jag lagt in i min vänsterkolumn vad jag äter under dagen.

http://hallongumman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bidrottningen - 17 juni 2013 18:24


    Jodå det går neråt i vikten. :-) Tot 2,5 kg på 2 veckor. Blev ingen fastedag i torsdags, men idag! Å idag är det jobbigt! Hungrig å så jäkla sötsugen!! Hålli i! Håll i!   Helgen spenderades vid husvagnen tillsammans med "bara" ett barn (...

Av Bidrottningen - 3 juni 2013 22:33

Sitter idag och njuter av den svala luft som dragit in över oss. Det var bara FÖR varmt i helgen. Och kvavt!     Nog skall man väl prova "allt" eller hur?! Så jag har idag hoppat på det senaste(?): 5:2 "dieten" Blandat med Viktklubbs kalorirä...

Av Bidrottningen - 29 april 2013 21:52


    Bloggtrött så det förslår. Jag lever å andas. Med ett hus fullt med både barn och hundar (jo det blev 4 vovvar till slut....) är det fullt upp. Försöker hinna med lite pyssel också. Våren är på väg och med den husvagnssäsongen.    Kan ...

Av Bidrottningen - 30 mars 2013 12:00


....PÅSK!  

Av Bidrottningen - 26 mars 2013 18:54

Vikten fortsätter....UPPÅT!!!        Plussade 8 hekto i fredags!! Va f-n!!!! Surt, e det! Men jag fortsätter på min inslagna väg. I hopp om bättre resultat i framtiden! EN god maträtt är brynt blomkål med ädelost och tomater! Till det lite god ...

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards