Bidrottningen

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Recension...typ

Av Bidrottningen - 2 oktober 2011 19:51

Snabbvisiten i storstan gav inte så mycket om man tänker på shopping. Jag menar...Gallerian en lördageftermiddag....med tre barn....

Fy fasen va skönt att komma hem från denna stress och trängsel!  


Maten vi åt var underbart god! Inga stora portioner och inte en potatis så långt ögat nådde men UJ va gott!


Jag ger 5+++++ i betyg till den första rätten

- Rökt ren från Idre, getyoghurt, vildsvamp och gotlandstryffel

HELT sagolikt gott!! Jag menar; man kan INTE misslyckas med tryffel!!

Tyvärr blev bilderna inte bra...speciellt inte denna

 

- Björkrisrökt lax från Salma med sörmländska kantareller, gulbetor och libbsticksemulsion. Före denna rätt fick vi in bröd och rökt(!!) smör med flingsalt. JÖSSES va gott smöret var!! Vi smaskade och åt av både bröd och laxen. GOTT!!

 

- Svensk renkalvsadel med kastanjer, granskott och blåbärssås. Helt ok....men på tok FÖR blodigt för min smak.Jag vill ha min mat genomstekt oavsett vad "fina kockar på tv" säger om sånt!


 

- Nordiska ostar "från vår vagn" med fikonmarmelad. EN hårdost, en vitmögel och en blåmögel (fråga mig inte vad de hette....kommer inte ihåg. *s*) Vitmögel osten fick bottenbetyg. Hade en bismak av .....bensin eller nåt. *blä* Hårdosten helt ok men den blå vann första pris. Gott (hembakt?) knäckebröd till detta.


 

- Havtornsglass med syltade nypon, maränger, mandelbiskvier och kolacrème

Om ni funderar var marängerna är så kan jag upplysa om att det är de platta "skivorna" i glassen! Maränger ser visst inte ut som "maränger" på fina restauranger! *s* Lilla M lät sig väl smaka av dessa...."skivor".  

 

Till detta delade vi på en flaska Chianti.

Barnen fick en trerätters (som jag tyvärr inte fotade - klantigt av mig!). Först två köttbullar med en klick mos och lingon....pannkakor med sylt och grädde och avslutningen blev samma efterrätt som vi fick, havtornsglass med "garnityr".

EN trerätters HELT i barnens smak! *s*

 
 
Alle

Alle

3 oktober 2011 09:43

Hm...blev ni mätta? Det såg gott ut...men lite lite kanske?
Hoppas ni haft en trevlig helg...det har jag...Alle

http://www.alleswe.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

3 oktober 2011 15:20

Det ser jättegott ut! Men jag håller med, kött ska vara genomstekt. Rött = bläh! Jag gillar inte heller trängseln i storstan. Det är därför jag håller mig här på kanten i förorten *s*

http://hallongumman.blogspot.com

 
Monixx

Monixx

3 oktober 2011 19:27

Hejsan!
Kom in på din blogg genom att slumpa lite :)
Mkt trevlig blogg du har måste jag säga.

Du jag ser att du har lagt lite funktioner i din spalt till höger. Jag vill ha in lite från min gamla blogg http://monixx.blogg.se då jag precis bytt över hit pga av massa strul, men hur får jag in html-koder i bloggplatsen.se???
Har du nåt svar att ge mig? :)

Ha en fortsatt bra kväll!
Kram Monixx

http://www.monixx.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bidrottningen - 17 juni 2013 18:24


    Jodå det går neråt i vikten. :-) Tot 2,5 kg på 2 veckor. Blev ingen fastedag i torsdags, men idag! Å idag är det jobbigt! Hungrig å så jäkla sötsugen!! Hålli i! Håll i!   Helgen spenderades vid husvagnen tillsammans med "bara" ett barn (...

Av Bidrottningen - 3 juni 2013 22:33

Sitter idag och njuter av den svala luft som dragit in över oss. Det var bara FÖR varmt i helgen. Och kvavt!     Nog skall man väl prova "allt" eller hur?! Så jag har idag hoppat på det senaste(?): 5:2 "dieten" Blandat med Viktklubbs kalorirä...

Av Bidrottningen - 29 april 2013 21:52


    Bloggtrött så det förslår. Jag lever å andas. Med ett hus fullt med både barn och hundar (jo det blev 4 vovvar till slut....) är det fullt upp. Försöker hinna med lite pyssel också. Våren är på väg och med den husvagnssäsongen.    Kan ...

Av Bidrottningen - 30 mars 2013 12:00


....PÅSK!  

Av Bidrottningen - 26 mars 2013 18:54

Vikten fortsätter....UPPÅT!!!        Plussade 8 hekto i fredags!! Va f-n!!!! Surt, e det! Men jag fortsätter på min inslagna väg. I hopp om bättre resultat i framtiden! EN god maträtt är brynt blomkål med ädelost och tomater! Till det lite god ...

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Skapa flashcards