Bidrottningen

Alla inlägg under september 2011

Av Bidrottningen - 18 september 2011 15:02

 

Nog måste man ha en fin kopp att fika ur, även på jobbet?!!   

Av Bidrottningen - 18 september 2011 14:55

Efter att ha sett Masterchef Australia, där de gjorde Risotto blev jag så sugen på att prova laga till det.

Suss´ blogg fick jag ett recept på rätten och i fredags var det dags!

Jag använde gula kantareller ist för Karl Johan svamp och till detta hade vi älgkött (Ja...jag vi HA det sådär "välstekt"!).  Blev riktigt gott tyckte vi alla som åt. (Bjöd in svärmor å svärfar)

Första gången någonsin som jag gör en risrätt till fredagsmiddag! För de som ej vet skall jag tala om att enda gången jag äter ris frivilligt är när vi köper mat från "Kines restaurang"/äter julgröt (fast det är inte samma sorts ris då *S*)!

Nu måste jag prova detta med andra tillbehör också!

Av Bidrottningen - 15 september 2011 20:32

 


Våra tankar går nu till vänner som går en jobbig tid tillmötes.

De har precis fått reda på att deras ena barn har en hjärntumör och en operation skall ske snart. Vi hoppas innerligt att det går bra för den lilla!

Av Bidrottningen - 14 september 2011 20:32

Nu jäklar skall det lagas snabbmat......

Tillsammans med Jamie Oliver! 

   

Av Bidrottningen - 14 september 2011 20:27

Jag tvekade länge om jag ens skulle dyka upp på första kurstillfället. Ja det där...."gå på kurs utan nån man känner, med sig" skrämmer mig lite....men så bestämde jag mig för att gå! Det ångrar jag inte! Även om läraren, en italienare, pratade knagglig svenska blandat med italienska och engelska så fattade jag det mesta. Mycket grammatik BLEV det. *s*

Men nu har jag tagit första steget mot en underbar resa i Toscana....nån gång i framtiden! *s* Det firar jag med en pizza (jaja en FRYSpizza egentligen men....) och ett glas rött italienskt vin. Måste ju få in de rätta vibbarna!  

 

Av Bidrottningen - 13 september 2011 22:29

Dåligt med bilder från årets husvagnsmässa....i princip inga alls. Hade (nog) tillfällen med det "blev bara inte av".

Fotade dock en trerätters middag (lunch eg).......på IKEA Jönköping. *s*

Skall dock (för mina rivstartsvänner) tillägga att halva moussen och det mesta av både pommes fritesen och bearnaisen låg kvar när vi lämande bordet! Att jag tidigare på dagen ätit det mesta av en himelskt god morotsmuffin (med hela kardemummakärnor!!) och druckit upp en cafe macchiato är en HELT annan sak!

 

 

Av Bidrottningen - 13 september 2011 22:24

Några bortglömda layouter. (Just nu är det scrap-torka)

   

Här testade jag T Holtz´s Distress Stains. Jag har inte ännu kommit på om de är bättre än de vanliga distresserna. Får återkomma i ärendet. *s*


 

Av Bidrottningen - 13 september 2011 19:44

Läste några tänkvärda ord, vet ej vem som myntat "ordspråket", men här kommer de:


Ta alltid ut lyckan i förskott

Det värsta som kan hända är

att du varit lycklig i onödan


SÅ sant!!

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards