Bidrottningen

Alla inlägg under augusti 2011

Av Bidrottningen - 16 augusti 2011 19:04

Köpte denna idag på shoppingturen.

  Fanns lite intressant läsning för varje månad.

Jag citerar från septembermånad:

"Månadens motivation

Att göra någonting istället för ingenting alls har flera positiva bonuseffekter......dessutom är det bra för självförtoendet att känna att man är en person som tar hand om sig själv.." slut citat.

Jag läste det. Funderade....och...

NU har Rivstart 2011 2.0 börjat på allvar!!   

Av Bidrottningen - 16 augusti 2011 19:03

Nya svenska scraptidningen kom i lådan idag. SÅ snygg tidning OCH bra!  

I butiker nästa vecka!

Av Bidrottningen - 12 augusti 2011 19:46

Är man scrappare går man lös på allt möjligt i sin jakt på saker att scrappa med. Jag letar alltid efter gamla sällskapsspel att "slakta".

Detta är ju bara FÖR bra för att vara sant....men JO det ÄR sant!

 

Ett gammalt Monopolliknande spel. Fyndat på "Ta-till-vara" för ynka 5 kronor!! Se bara vilka underbara färger "Aktiebreven" har!!! Många fina alster kommer det att bli av detta!


Denna LO är dock skapad innan jag gjorde fyndet. *s*

 

Av Bidrottningen - 12 augusti 2011 19:43

Älskade stora R har varit på sin första utlandssemester med pojkvännen.

Med sig hem hade hon en present till mamsen.

God ekologisk olivolja pressad på ön hon besökte. Zakynthos. Den har jag redan hunnit testa. GOD!

Tack gumman!  

   

Av Bidrottningen - 11 augusti 2011 16:48


Jag har länge (många år!) gått och funderat på om jag skulle ta och lära mig lite italienska. Anmälde mig t o m till en kvällskurs men den blev aldrig av.

Varför..? Jag tycker för det första att språket är så vackert och jag skulle så gärna vilja resa till Italien. Florens t ex. Och så tycker jag så mycket om maten. (Och då menar jag INTE makaroner! *s*) Och vinet!!  

Jag har följt en blogg ganska länge och nu har ägaren av bloggen varit på bröllopsresa till Toscana och ger oss läsare en rundtur i området. Inklusive maten.

Så nu längtar jag dit ÄNNU mer!! Det verkar vara alldeles alldeles UNDERBART!!

Kika in hos Helena och hennes blogg "Bara en kaka till" och läs och börja längta ni också!


Jag tror fanken jag skall anmäla mig till en språkkurs nu i höst!!

Av Bidrottningen - 9 augusti 2011 18:34

Två nya gjorda. Men jag undrar om jag tömt mig på inspiration nu för det har gått lite trögt de senaste dagarna. Men va 17 skall jag annars göra?? Glo på dumburken?? Näää.... 


     

Av Bidrottningen - 9 augusti 2011 18:14

Matutmaningen "Kallt" är avklarad.

Det fick bli fisk då.....fångad i Barents hav (kallt som is där va? *s*)


Jag gjorde ett recept jag hittat på nätet för länge sedan....gjorde bara om receptet lite, så det passade mig bättre.


 

Snabba fiskgourmén (eg. laxgourmén)


400 g torskfilé

2 dl lätt creme fraiche

2 dl grädde

1.5 msk fiskfond

1 msk senap

1 dl vitt vin

4 scharlottenlökar finhackade

limepeppar (eg. citronpeppar)

2 dl skalade räkor

lite xtra salt och vitpeppar


Bryn löken lite grann och häll på resten av ingredienserna (utom fisk och räkor). Koka upp.

Lägg fisken (jag hade ett halvtinat "fryst block" som jag delade i 4 bitar) i form, slå på såsen. In i ugnen 225 grader 20-30 minuter, till fisken är klar. Slå på räkorna i sista stund, blanda med såsen och låt dem bli varma.

Servera med valda tillbehör.

MUMS!!

**************************************************

******************


Min tur nu att bestämma nästa utmaning.....det blir:


"Back to school"

Lite tidigt att "avslöja" men vi kör till den 28/8.

Av Bidrottningen - 8 augusti 2011 14:29

 


Ja nu är det slut på de lata dagarna. I morrn skall vi tillbaka i vardagslunken igen *BLÄ*. Vi fick en liten bonus idag då fritids har stängt för planering.....*hm* om det tycker vi som vi vill..... 

Nästa vecka har dagis stängt TVÅ dagar för....planering. De kunde ju i alla fall samordna det, då dagis och fritids ligger inom samma skolområde! Men men.....


Nu känns det dock som om sommaren är över. Två veckor kvar till skolstarten.


Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards