Bidrottningen

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Matutmaning

Av Bidrottningen - 9 augusti 2011 18:14

Matutmaningen "Kallt" är avklarad.

Det fick bli fisk då.....fångad i Barents hav (kallt som is där va? *s*)


Jag gjorde ett recept jag hittat på nätet för länge sedan....gjorde bara om receptet lite, så det passade mig bättre.


 

Snabba fiskgourmén (eg. laxgourmén)


400 g torskfilé

2 dl lätt creme fraiche

2 dl grädde

1.5 msk fiskfond

1 msk senap

1 dl vitt vin

4 scharlottenlökar finhackade

limepeppar (eg. citronpeppar)

2 dl skalade räkor

lite xtra salt och vitpeppar


Bryn löken lite grann och häll på resten av ingredienserna (utom fisk och räkor). Koka upp.

Lägg fisken (jag hade ett halvtinat "fryst block" som jag delade i 4 bitar) i form, slå på såsen. In i ugnen 225 grader 20-30 minuter, till fisken är klar. Slå på räkorna i sista stund, blanda med såsen och låt dem bli varma.

Servera med valda tillbehör.

MUMS!!

**************************************************

******************


Min tur nu att bestämma nästa utmaning.....det blir:


"Back to school"

Lite tidigt att "avslöja" men vi kör till den 28/8.

 
 
Jenny

Jenny

10 augusti 2011 09:19

Det såg inte så gott ut, men när jag läser receptet så förstår jag att det var smaskens! Tror du man kan byta ut fonden mot en buljongtärning istället? Och du lyckas få till ämnet på nåt vis ;) *skratt* Nästa gång ska jag klura ut nåt som inte blir så enkelt! Men först ska jag fundera ut nåt på "back to school"...

http://hallongumman.blogspot.com

 
Malin

Malin

16 augusti 2011 11:09

malinstraning.blogg.se - nu pushar jag för min blogg igen. Men det här är något jag bara måste dela med mig av till oss i Rivstart! Det här grejar vi :)

http://malinstraning.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bidrottningen - 17 juni 2013 18:24


    Jodå det går neråt i vikten. :-) Tot 2,5 kg på 2 veckor. Blev ingen fastedag i torsdags, men idag! Å idag är det jobbigt! Hungrig å så jäkla sötsugen!! Hålli i! Håll i!   Helgen spenderades vid husvagnen tillsammans med "bara" ett barn (...

Av Bidrottningen - 3 juni 2013 22:33

Sitter idag och njuter av den svala luft som dragit in över oss. Det var bara FÖR varmt i helgen. Och kvavt!     Nog skall man väl prova "allt" eller hur?! Så jag har idag hoppat på det senaste(?): 5:2 "dieten" Blandat med Viktklubbs kalorirä...

Av Bidrottningen - 29 april 2013 21:52


    Bloggtrött så det förslår. Jag lever å andas. Med ett hus fullt med både barn och hundar (jo det blev 4 vovvar till slut....) är det fullt upp. Försöker hinna med lite pyssel också. Våren är på väg och med den husvagnssäsongen.    Kan ...

Av Bidrottningen - 30 mars 2013 12:00


....PÅSK!  

Av Bidrottningen - 26 mars 2013 18:54

Vikten fortsätter....UPPÅT!!!        Plussade 8 hekto i fredags!! Va f-n!!!! Surt, e det! Men jag fortsätter på min inslagna väg. I hopp om bättre resultat i framtiden! EN god maträtt är brynt blomkål med ädelost och tomater! Till det lite god ...

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards