Bidrottningen

Alla inlägg under juni 2011

Av Bidrottningen - 15 juni 2011 16:51

På husvagnsträffen i  Värmland (på gränsen till Närke) blev jag bjuden på rosévin.

(Nr 2810, Torr, bärig smak med inslag av hallon, svarta vinbär och smörkola.)

 


Det var första gången jag ens smakade det och ....det var ju... GOTT!

Jag har alltid trott att det skulle smaka "blaskigt rödvin". Det ser ju ut som jordgubbssaft. Men det smakade ...vin! 


Så när vi kom hem var jag snabb att införskaffa ett rosévin till studentfesten.

Det blev nr 6479. (Torr, ungdomlig, bärig smak med inslag av geléhallon, björnbär och peppar. )

Kan rekommenderas! (Och det ordet var jag tvungen att kolla stavningen på! *s* Kommer ALDRIG ihåg hur det stavas...och då är jag BRA på "stavningar" skall ni veta. *ag*)

 


Av Bidrottningen - 15 juni 2011 10:29

Sitter och tar en "sommarlovfika". Barnen valde tv:n framför mitt sällskap så här sitter jag.  


Många sånger har vi fått höra från alla klasserna. Förr var det (väl) bara Evert Taube och sånt vi sjöng utöver Den blomstertid nu kommer och I denna ljuva sommartid. Numera är de moderna. *s*

Lilla V´s klass sjöng bl a denna



Och stora A´s klass denna (försök sitta still den som kan *s*)


Av Bidrottningen - 15 juni 2011 07:50


Strax: Skolavslutning för stora A och lilla V. Sen hem för sommarlovsfika!!

Av Bidrottningen - 11 juni 2011 20:43

Min älskade lilla... stora unge är färdig med skolan! Gladare kan man väl inte bli? *s*


Men en axelbandslös klänning kan vara lite problematisk.  

Stora lillebrorsan A håller i plakatet. Å morsan fick rätt. De skyhöga pumpsen gick inte att gå i, nån lång stund. *Moahaha*

 

Av Bidrottningen - 7 juni 2011 20:26

 

Nu har vår älskade Jojo fått sin sista viloplats. Han får vara på den bästa platsen i världen. I trädgården hos sina allra bästa kompisar.

Av Bidrottningen - 6 juni 2011 21:56

Haft en skön och mycket trevlig husvagnsträff utanför Karlskoga.

Träffat både nya och gamla medlemmar i vår "klubb". Söta vovvar har vi också träffat.

  Det var så varmt så barnen ville plaska i vattnet. Både med jeans och t-shirt ....eller badkläder. *s*

Sista kvällen grillade vi tillsammans och såg på solnedgången.


På hemvägen stannade vi till hos nyfunna vänner på fika. Dottern i huset hade bakat för vår skull! Bara att tacka och ta emot! Mums!! 

(Det blev inte en enda muffin kvar. )

 

Av Bidrottningen - 1 juni 2011 08:41


 

Skönt med lite ledigt igen!

SItter å väntar på att stora R skall vakna och att stora köpcentret skall öppna. Vi tjejer (lilla M skall med också) skall ta en inköpsrunda. Stora R skall köpa det sista för sin student-dag och jag skall proviantera inför helgens Hobbyträff i Villingsberg. Ja vi snackar husvagnar alltså!  

Bilden är från förra årets (första) träff.

Ha en skön lånhelg allihop!


Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards