Bidrottningen

Alla inlägg under maj 2011

Av Bidrottningen - 20 maj 2011 12:11

 


Nu har jag (äntligen) beställt rullgardiner till sovrummet. Och VEM kan motstå dessa underbara gardiner??! (Förmodligen stora T, som inte sett dem, men han gav mig fria händer så...*moahahaha*)

Så nu måste vi tapetsera om också....sen i höst nångång.

Av detta kan man dra slutsatsen att jag resignerat. Jag orkar inte leta efter ett större hus längre. Vi hittar ändå inget som passar bra, så varför ägna tiden till detta när vi kan göra annat? Och Hey, om 5 år är stora A stor nog att (vilja?) flytta ut till "friggeboden". Då får vi ett rum ledigt i huset och kan låta vårt nuvarande sovrum återgå till att vara "matrum/vard.rum".

Under tiden får jag njuta av mina (våra) nya gardiner och åt det faktum att vi bor väldigt billigt där vi bor nu!   

Av Bidrottningen - 20 maj 2011 08:48

 


Solen skall visst lysa här, både idag och i morgon. 

Bäst att ta tillvara på soltimmarna då! Stora T skall (som vanligt, höll jag på att skriva) jobba. Dubbla skift idag och sen även i morgon, så jag och barnen får klara oss själva. Men det är vi bra på !  

Kanske måste ta mig en tur till Plantagen/Blomsterlandet för något litet inköp. Buskarna vid entrén har dött så där måste det planteras nytt. Någon som har tips? Lättskötta bör de vara, gärna ha vackra blommor och tåla att stå i skuggan. *kliar mig i skallen* Det blir svårt det här!


Ha en SKÖN helg!!

Av Bidrottningen - 19 maj 2011 08:35

 

Hoppar med i ännu en utmaning, i sista minuten (nästan). Hos Raise the bar

kan ni se övriga "tävlande".


Joining Raise the bar friday challenge with this layout. My sweet little boys at their kindergarten. Many years has past since this moment.

Av Bidrottningen - 17 maj 2011 21:31

Jag tänkte prova nåt nytt. Därför har jag gjort ett kort till en tisdagsutmaning på Ladybug Crafts Ink TLT challenge


Challenge no 28 "Orange"

Since I just love butterflies, and Martha Stewarts in particular, I´ve decided to let them join me in the no 28 tuesday challenge. My first one, too!

 

Av Bidrottningen - 17 maj 2011 21:23

Nu har det blivit lite gjort på scrappingfronten!

Två kort som kom till med stor vånda. Att det skall vara så förbaskat svårt att få det att bara "flyta på".

 


Men övning ger färdighet så...den här blev jag nöjd med.


Och även detta altrade projekt. 

  Jag undrar bara vad jag skall skriva i den.  


VAB

Av Bidrottningen - 17 maj 2011 10:21

Hemma med hostig lilla V. Vad gör man då?

Passar på och scrappar lite tror jag! Man behöver ju inte vara nyttig JÄMT, eller hur?!!  

Av Bidrottningen - 14 maj 2011 17:11

Vann två auktioner på Tradera igår kväll. Kunde bara inte motstå dessa clearstamps. Jag har blivit "såld" på fjärilar just nu. Ligger kanske i tiden? *s*


Martha Stewart

 


Och Pink paisley

 


Snart blir det fina kort gjorda!   

Av Bidrottningen - 13 maj 2011 20:46

 


Skall strax hämta grabbarna i skolan. De har varit på sitt första skoldisco. Skall bli kul att höra hur det varit! Kommer ju ihåg hur jag själv hade det.

Inte den som alla ville dansa med precis. :-P Det som jag kommer ihåg med värme är en kille som FAKTISKT bjöd upp mig(!!) att dansa, det var i 4:e klass..... eller kanske 5:e. Han hade en gul "hoodtröja" ("munkjacka" hette det då *s*). Den doftade så gott av tvättmedel. OJ vad jag levde länge på det!

Men jag hoppas och tror att det är bättre nu.

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards