Bidrottningen

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Hus... slott eller koja?

Av Bidrottningen - 28 april 2011 22:39

The Castle of Mey is owned by Prince Charles. The castle and visitor centre is open to the public during the summer months.  


Vi har varit på en husvisning idag. Halkade in på den "på ett bananskal"...och vi halkade ut lika snabbt igen. Vi insåg att det inte var något för oss. Men jag lärde mig en sak: varför man "stylar" sitt hus/lägenhet inför en visning.

Detta hus var i princip obebott. Ägarna hade lämnat några stackars slitna möbler i några rum. Andra rum var tomma. Det var dammigt och smutsigt och det fanns spår av att någon varit där....ett fullt askfat på altanbordet, en solkrämsflaska mitt på ett trappsteg ner till gillestugan, en hink med 50 cl´s tomflaskor vid garaginfarten varav flera flaskor fallit(?) ur...... Visst låter det som ett BRA sätt att sälja sin bostad....NOT!!  

Nä fy fasen. Vi inser att vi bor riktigt kungligt i vårt trånga hus.....*s*


Och där fick jag då in "snacket" på morgondagens stora händelse i England.

Visst skall ni hänga med i händelserna på tv/i radio?? Jag skall se spektaklet på tv jag! Jag och lilla M skall kika på alla fina(?) klänningar! JÄKLAR..jag skulle köpt en prinsesstårta att fika på i morgon.  


Ha en bra helg allihop!!

Kram på er!

 
 
Jenny

Jenny

29 april 2011 09:35

Nämen, vad var det för konstig mäklare då? Tar man inte en runda runt huset man ska visa och kollar att allt är ok innan visningen? Bläh för tomma ölburkar och överfulla askfat! *ryser*
Vet inte om jag hinner med att bevaka bröllopet, så du får rapportera :)
Härligt att det är fredag idag :)))
*kramis*

http://hallongumman.blogspot.com

 
Alle

Alle

29 april 2011 22:26

Jag skulle trivas i en koja jag...och vara nudist...

http://www.alleswe.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alle

29 april 2011 22:42

I fall du undrar har jag tagit bort min blogg, har tröttnat helt enkelt.

 
Lena

Lena

30 april 2011 11:38

Missade bröllopet. Önskar dig en trevlig valborgsmässoafton. Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

30 april 2011 22:55

Det var lite för fint väder för att jag skulle sitta inne o titta tyvärr, eller tyvärr o tyvärr, jag gillar ju fint väder men jag gärna velat se bröllopet också!

http://hovdamen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bidrottningen - 17 juni 2013 18:24


    Jodå det går neråt i vikten. :-) Tot 2,5 kg på 2 veckor. Blev ingen fastedag i torsdags, men idag! Å idag är det jobbigt! Hungrig å så jäkla sötsugen!! Hålli i! Håll i!   Helgen spenderades vid husvagnen tillsammans med "bara" ett barn (...

Av Bidrottningen - 3 juni 2013 22:33

Sitter idag och njuter av den svala luft som dragit in över oss. Det var bara FÖR varmt i helgen. Och kvavt!     Nog skall man väl prova "allt" eller hur?! Så jag har idag hoppat på det senaste(?): 5:2 "dieten" Blandat med Viktklubbs kalorirä...

Av Bidrottningen - 29 april 2013 21:52


    Bloggtrött så det förslår. Jag lever å andas. Med ett hus fullt med både barn och hundar (jo det blev 4 vovvar till slut....) är det fullt upp. Försöker hinna med lite pyssel också. Våren är på väg och med den husvagnssäsongen.    Kan ...

Av Bidrottningen - 30 mars 2013 12:00


....PÅSK!  

Av Bidrottningen - 26 mars 2013 18:54

Vikten fortsätter....UPPÅT!!!        Plussade 8 hekto i fredags!! Va f-n!!!! Surt, e det! Men jag fortsätter på min inslagna väg. I hopp om bättre resultat i framtiden! EN god maträtt är brynt blomkål med ädelost och tomater! Till det lite god ...

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards