Bidrottningen

Alla inlägg under januari 2011

Av Bidrottningen - 7 januari 2011 00:24

 

...i efterskott älskling. (Inte för att han läser detta men...*s*)

Har firat min käre make, stora T, då han (äntligen) fyller 40 idag.....eh. IGÅR egentligen, när jag nu ser på klockan. *s*


Blev utbjudna på middag av svärföräldrarna. Trevligt och helt i linje med mina kalorier (jag hade kollat upp meyn på nätet). Hade många till godo, så när vi kom hem kunde jag glatt "skvalpa i mig" några glas champagne. Och då menar jag CHAMPAGNE, inte mousserande vin. Men handen på hjärtat så...inte fasen känner jag nån skillnad.   Men det KÄNNS lyxigt att dricka den "äkta varan".

Av Bidrottningen - 5 januari 2011 19:11

...och gårdagens.


Gårdagens middag Äppelfärsbiffar med potatis, morotsstrimlor och lingon-creme fraiche 466 kcal


Dagens middag Tacopaj med tillbehör och ett glas (1.5 dl) rött  496 kcal.

 

Ja inte 17 behöver man svälta eller lida för att bli lättare!  

En liten promenad (62 kcal, "bonus")på stan på jakt efter present till stora T som fyller 40(!!) i morgon, har det blivit men jag kanske går en sväng nu på kvällen också.

Ha en bra trettondagsafton!! (Är det väl va?? *s*)

Av Bidrottningen - 4 januari 2011 20:50

Nu har jag lagt en beställning på en ...."sjukt snygg" (skulle min tonåring säga *s*) klänning.

Nu har jag nåt att se fram emot.....att komma i den!!  

 

Av Bidrottningen - 4 januari 2011 20:29

 


HAHAHA!! Jag är SÅ korkad!!

Klev upp på crosstrainern med tanken att jag skulle köra 20 minuter, så hör jag mig själv lova att jag skulle få lyxa till det med ett glas rött om jag fixade 30 minuter!!

Jag FIXADE 30 minuter men inte f-n får jag nåt vin heller!!

Jag bara lurade mig!!  

Är jag dum eller smart???

Av Bidrottningen - 3 januari 2011 22:20

 

En av dessa 4 godingar vilar tryggt i min mage just nu!   

ca 75 gram semla, 268 kcal. Lite "dyrt" i vanliga fall men jag har marginal idag, då lunchen blev onödigt spartansk när jag åkte ifrån matlådorna i morse. Fick leta fram en pytteliten matlåda i frysen på jobbet. MEN.....det mättade ändå!! Tänk så det kan bli! *s*

Dagen har gett 1339 kcal, av "tillåtna" 1723 (men jag försöker hålla mig under 1600). Ingen motion blev det idag, men i morgon... då...!!  

Av Bidrottningen - 3 januari 2011 22:18

Har fått till några layouter igen. Det var ett tag sedan! *s*

Minsta storebrorsan med lillasyster

 

Stora R, inte så stor.... 

Stora R, lite större...

 

Jag har fått lite dille på att skvätta ink lite här och där......SÅ kul!!!  

Av Bidrottningen - 2 januari 2011 18:02

 

I morgon är det dax!! Och jag är väl förberedd! Matlistan för de kommande tre veckorna är spikad. Det är även dax att "återse" min käre(??) vän crosstrainern också. Tänkte faktiskt värma upp lite med ett 20 min. pass redan ikväll!


Matlistan för vecka ett blir:

- Laxgratäng m pepparrot

Tis- Äppelfärsbiffar

Ons- Falugryta

Tors- Tacopaj

Fre- Parmesanfylld kyckling m potatisterrin

Lör- Hemgjord pizza (på Tortillabröd)

Sön- Vinskinka m pressad potatis


Inte låter väl det så tokigt?!?!  

Har hittat några "appar" med recept som jag hämtat några av mina maträtter ifrån. Toppen!!

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Skapa flashcards