Bidrottningen

Alla inlägg under januari 2011

Av Bidrottningen - 18 januari 2011 08:24

Veckans matlista


Må- redan passerad men det skulle ha varit fisk.

Ti - tacosoppa m efterrätt

On - Isterband och potatis

To - Köttfärspaj med sufflétäcke

Fre - Kycklingtacos

Lö - Fläskfilé m ugnsrostade rotsaker (nya favoriten!) och kall bea-sås (OLW dip-mix och lätt creme fraiche)

Sö - Ugnsfalu och potatismos


Stående frukost alla dagar är:

En kopp te (rött el. grönt) m honung och mjölk, en rostad rågkuse (över el. underdel) med marmelad och ett ägg m kaviar. 274 kcal

Av Bidrottningen - 17 januari 2011 23:45

När jag skulle välja ny telefon, var det klart att det skulle bli en "pek-mobil". Men vilken...?

Valet var enkelt när jag lärde mig att man.....

 

Kan ha sin favoritfilm i mobilen!!!  

Av Bidrottningen - 17 januari 2011 07:40

Resultat vecka 2: -0,2 kg.

Inte nån stor "utdelning" på en veckas...."slit", men ett minus är ett minus!!

Midjan minskade dock 3 cm!

Av Bidrottningen - 16 januari 2011 22:05

En sväng på stans köpcentrum resulterade i några inköp på rea.  


 

Och att sen komma i en tunika i st 38(!!!) det är ju inte heelt fel! Det här är en storleksetikett som jag INTE klipper bort!!  

 


Det bidde några örhängen också på Kapp Ahl till HALVA reapriset!!


En kopp Cafe Mocha och några tuggor morotskaka på Wayne´s utgjorde dagens "lunch". Gött!


Av Bidrottningen - 16 januari 2011 20:26

 


Helgen är slut. Inget frossande, delvis kanske pga att jag var tvungen(??) att jobba natten mot söndag.   

Seg i skallen nu. Petar i mig lite vitaminer i form av en fruktsallad. Gott!

I morgon: vägdag!  

Av Bidrottningen - 13 januari 2011 22:06

 

Kvällsfikat består av: En kopp grönt te m mjölk och egen honung samt 25 gram (inte allt som finns på bilden *s*) TRYFFELSALAMI!!

Har ni inte testat det så GÖR DET!!! Heeeelt underbart gott!!

Jag provade den första gångnen i somras på semestern i en mysig gårdsbutik mellan Båstad och Torekov; Tant Grön.

Jag är såld på tryffel. *s* Ett ganska dyrt "nöje" dock.  

Har du testat den, Ingegerd??

Av Bidrottningen - 13 januari 2011 22:03

Ett......två........  



TRE!!!!! 

 

Dax att städa bort julen. Vi börjar med pepparkakshuset.

Ser ni alla händer som ivrigt (och lite girigt) försöker leta upp de smaskigaste bitarna?!! *s* Det enda paret händer som inte kom med på bilden är Stora R´s. *s* Men hon smaskade på hon också!

Av Bidrottningen - 13 januari 2011 22:02

 

Mitt fina promenadsällskap! Greyhounden Jojo 

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards