Bidrottningen

Alla inlägg under januari 2011

Av Bidrottningen - 23 januari 2011 16:13

Matlista vecka 4


Må -  Fiskgryta m aioli

Ti - Pasta & köttfärsbiffar

On - Potatiscurry m blomkål och kabanoss

To - Isterband och potatis

Fre - kycklingfilé m vitlökssås och ugnsrostade rotsaker (favorit i repris)

Lö - öppet än så länge

Sön - Ugnsfalu m potatismos (hanns inte med denna vecka)


 


Stora T kommenterade mitt humör nyss:

-"Fan dig måste man ju hålla på och mata var tredje timme!" *s*  

Orsak: Frukost runt tio-snåret sen en kopp kaffe bara. Lunchen är i ugnen just nu.(kl är 16.12) Vi har varit och handlat mm. Jag var TVUNGEN att köpa en påse m torkade aprikoser och smälla i mig några stycken på väg ut från Ica. Blodsockret var vid fotknölarna vid det laget.

Överlever just nu på en mugg m fil, annars smockar jag nog till nån snart.   HUNGRIIIIIG!!!!!!

Aj!

Av Bidrottningen - 22 januari 2011 22:23

Det blev en skön promenad..bortsett från ett skavsår som nu tråkar mig. :-(

De skor (dubbade) jag brukar gå i under vintertid är inte helt bra för mina fötter och nu har jag fått NOG! Skall jag träna så skall jag ha bra grejer! Basta!

Hittade ett par Icebug till reapris som jag såg till att "klicka hem". Hoppas att de passar bra.

 

Och när jag i alla fall höll på, så blev den en reatröja i snygg färg! Kommer väl till pass när det blir varmare ute.

 

Av Bidrottningen - 22 januari 2011 12:18

 

Rask förmiddagspromenad avklarad!  

Nu är det bara att röra ihop nåt ätbart sen bär det iväg till svärföräldrarna för lite pokerspel. Skall bli kul!

Ha en skön lördag!


PS. HURRA för att TIna & Tobias är med ännu en vecka!!  

Av Bidrottningen - 20 januari 2011 23:36

 


Julgardinerna är borta och fram kom ett Traderafynd. Tycker de är jätteläckra!! Det enda jag inte gillar är att det blir så tomt "på mitten". Jag måste nog köpa en bit vitt tyg och sy en kort kappa att ha i fönstret också. Sen skall julstjärnorna ut och ersättas av.....ja av VADÅ????

Tips tages emot tacksamt!! Vill ha nåt som täcker lite så det inte blir så öppet. Men helst inga "gröna växter".

Av Bidrottningen - 20 januari 2011 23:21

 

Stora T glänste lite ikväll och fick en guldstjärna för dessa mumsiga mackor, varav jag åt en! SÅ nu somnar jag mätt och belåten ikväll! Få se vad vågen tycker i morgon......jag håller mig dock fortfarande inom min kalorinivå. Med mariginal!!


Har försökt mig på Boxaerobics, idag. Jäklar va det var svårt!! Jag la av efter 10 minuter. *s* Kanske inte så smart men jag tröttnade. Klev upp på crosstrainern och körde 15 min där istället. Tänkte att; "jag säljer dvd:n". Men nu, med lite distans så ...va 17. Man kan ju inte ge upp så där lätt!! Så jag skall "på´t igen". Måste ju ge det några gånger i alla fall.  

Av Bidrottningen - 20 januari 2011 08:46

 


Den här *pekar uppåt* må vara "magisk", men jag vill inte ha nån åtta!! Och till min stora glädje  har den försvunnit, för gott hoppas jag!! Jag har inte kunnat låta bli att ställa mig på vågen var och varannan morgon. Och igår var den väck!!  

Schas försvinn...kom ALDRIG mer igen!!! *tvi-tvi*

Av Bidrottningen - 18 januari 2011 21:25

Soppa till middag, betyder efterrätt!

Barnen åt kladdkaka och grädde till fruktsalladen ( ja det var väl eg bara en unge som tog av frukten *s*). Själv tog jag frukt med turkisk yoghurt och lite ( ½ ruta Marabous Vintervit, eller vad den heter) riven vit choklad på toppen. Mumsigt!!  

Av Bidrottningen - 18 januari 2011 08:28

Kaloriintag v 2


Må - 1406

Ti - 1368

On - 1391

To - 1370

fr - 1349

Lö -1291

Sön - 1021

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Skapa flashcards