Bidrottningen

Alla inlägg under december 2010

Av Bidrottningen - 15 december 2010 20:29

 


Nu är det dax....igen då! *s*

Efter vårens seger med 8 minuskilon, har jag nu ett litet nedarlag i bagaget då flera av dessa kilon letat sig tillbaka.   Och jag kan väl inte säga att jag är fundersam på HUR det har gått till. Saken är att jag inte GÅTT så mycket alls sedan sommaren. Och så är det gott med fika och grillat med vin.....ja.  

Så nu när jag kikade in hos Cornelia, såg jag att hon dragit igång en ny Rivstart. Såklart jag hoppade på tåget!

Den 3 januari KÖR vi!  

Är DU med?!?!?!

Av Bidrottningen - 13 december 2010 20:51

*morr*

Datorn vill inte som jag.

Här skulle det vara en fin luciabild.


Jaja.

Varit på gulligt luciatåg utomhus(!!) på lilla M´s dagis.

De var SÅ söta!


(Vi får se om vår ordinarie dator funkar bättre, när den kommer hem igen)

Av Bidrottningen - 9 december 2010 21:08

Hos Hobby och hantverk kan man vara med på en utlottning av bloggcandy utöver det vanliga! Speciellt för oss som diggar Tim Holtz!

Vilken julklapp att få vinna detta!  

 

Av Bidrottningen - 8 december 2010 20:26

I helgen bakades det pepparkakor här i kupan. Degen hade legat i kylen någon vecka och väntat på sin tur. Hur länge den legat i Icas hyllor vet jag dock ej.  


Lilla V demonstrerar vart en ganska stor del av degen tog vägen.   

Till slut fick jag sätta stopp för det! Vill ju inte att ungarna skall bli FÖR snälla.  

 

Kolla även in Lilla V´s nya glasögon! Snygga eller hur?!!!

Jul
Av Bidrottningen - 8 december 2010 20:23

Har testat att stämpla några julkort med inspiration från en blogg...kommer tyvärr inte ihåg vilken blogg. (Slarvigt av mig!  )



Köpte embosspulver i kopparton. ÅH så snyggt det blev!!! 

 

Av Bidrottningen - 6 december 2010 08:44

 


Vet inte om man får "låna" bilder från scrapgurun Tim Holtz men KOLLA!!!!

HÄR kan du se hur man gör!

Jag som trodde jag hade allt jag behövde för snygga tags. SÅ fel man kan ha!  

Av Bidrottningen - 2 december 2010 21:33

Idag har vi varit lite kyrkliga av oss. Inte helt vanligt i en familj med föräldrar som inte är troende.

Klassen har haft "Riddarskola" 2 tim varannan vecka denna termin, med olika teman; Tjänstvillighet, Ärlighet mm Och nu var det dax för "examen":

Det var dax för stora A att dubbas till Riddare av Stora Tuna!

 

Självaste Kung Arthur dubbade dem! 

De hade gjort egna vapensköldar. Gissa vem som når längst?!   

 

Av Bidrottningen - 2 december 2010 21:29

På ett av mina besök hos stadens "Ta till vara" butik inköptes lite julsaker.

Bl a denna skål, som var tänk som en blomkruka..men blev en fruktskål. *s*

 

Dessa koppar (1:-/st) blev en adventsljusstake. (Bild kommer senare)

 

Sen fick jag även med mig några böcker till stora T för 5:-/st och två VHS filmer till barnen för 5:-/st. Fynd eller hur?!?!?!

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards