Bidrottningen

Alla inlägg under juni 2010

Av Bidrottningen - 16 juni 2010 17:42

Helgens husvagnstripp blev en favorit i repris. Parken Zoo och Eskilstuna.

 

Tyvärr var inte vädret lika bra som förra året vi var där men....man kan ju inte få allt.  


Det åktes "vilt" på allt i parken. Radiobilar, karuseller och annat. Mor å far nöjde sig med att "vakta kärran". *s*

 

Tyvärr gjorde fredagnattens busväder ett hål i vår markis. Eller...grannens markis gav vika och en av pinnarna gav sig på vår markis. Tur att bilen och vagnen   klarade sig!!  

  


Vi såg lite kändisar också! Nina och Markus från Bolibompa uppträdde i parken. Kul!

 

För att summera helgen kan jag säga: Man skall ha husvagn!!! Vi trivs SÅ mycket när vi är ute med den!! Det tråkiga är bara att man ju måste åka hem igen...nångång.

Av Bidrottningen - 9 juni 2010 20:16

Ja så blev det sommar här också då till slut. För det är sommar när barnen fått sommarlov! Så är det bara!  


Dagen har firats med god god wienerkaka med vaniljkräm och jordgubbar i gelé! Precis som sig bör. Och mamma har snaskat hon också!

Men det GÖR inget för hon har även skottat och kärrat ut 6 ton grus på gården idag! Slå det den som kan!*hehe*

Fick 1900 (!!!!) bonuskalorier att spendera! 

Men nu börjar det värka i musklerna! *aj*


Igår när jag var och köpte blommorna till fröknarna så hittade jag dessa "coolingar"! Var ju bara tvungen att köpa mig tre stycken!

Röda rosor va e det?!?!  

 


Av Bidrottningen - 7 juni 2010 12:36

För er som läst här ett tag så kanske ni kommer ihåg lilla whippetkillen Alvin som var på besök i vintras.

Tyvärr så blev han påkörd av en bil för någon vecka sedan och ägarna var tvugna att ta det ledsamma beslutet att låta honom somna in.  

Hoppas han har det bättre där han är nu. Kanske han leker med mina whippetkillar Bambino och Bamse, som gick ur tiden på 90-talet.

Av Bidrottningen - 7 juni 2010 12:23

  

I nyaste numret av Laga Lätt finns en massa somriga recept!

Vad sägs om ett nyttigt alternativ till bearnaisesåsen?

 

Rotfruktsbearnaise


400g morot

400g palsternacka

1 gul lök

1 kruka dragon

3 msk vitvinsvinäger

1 dl vatten

25g smör

1 tsk salt

1 krm mald svartpeppar


Skala och skär morötter opch palsternacka i mindre bitar. Koka dem mjuka i saltat vatten ca 20 minuter. Häll av.

Skala och finhacka löken. Knipsa av dragonkvistarna.

Koka lök och dragonkvistar i vinäger och vatten tills vätskan ångat bort. Plocka bort dragonen.

Mixa lök, morot, palsternacka och smör med stavmixer/i en blender. Salta och peppra.

Serveras ljummet eller kallt.


Av Bidrottningen - 7 juni 2010 11:21

Japp!

Ett minus även i morse! "Bara" 3 hekto, men ändå! Har ju käkat både glass, kladdkaka(liten bit) och pizza i helgen, så jag är nöjd!

Ny vecka, nya tag!  

Av Bidrottningen - 6 juni 2010 21:22

Så var vi hemma igen efter en tur med husvagnen till Härjarö camping, utanför Enköping.

En jättefin camping med bl a den snyggaste receptionen jag sett!

 


Gott om plats på campingen.


Superfina hygienutrymmen och nära till vattnet.


Restaurang med fullst rättigheter och .....glass! 


Jodå. Jag åt en halv jag också.....och lite annat smått och gott...men denna portion fick jag inte ha för mig själv...lilla M tog den största biten av kakan!  

Kanske tur för mig det?!?!


Lördagen spenderade vi delvis på Barkaby outlet och som vanligt så hade vi inte shoppat speciellt mycket. EN bok.....köpt av stora T "i hemlighet"....-"Nej, älskling DEN boken kan du INTE köpa.....för den har jag redan tagit." *s*

Så i dag fick jag en försenad morsdagspresent...*hahaha*

Vilken bok?

Denna

 


Idag firade vi Sveriges nationaldag med glass...... och flaggor....

 

Väl hemma igen möttes vi av ett hejdundrande åskväder.

Välkomna hem!


Morgondagens vägning blir nog inte lika trevlig som tidigare måndagar (med tanke på helgens bravader)men.....  

Av Bidrottningen - 3 juni 2010 13:34

Så less på all jäkla reklam man tvingas höra när man sitter och jobbar, med radion spelandes i bakgrunde hela dagarna! Tänk va, att vi kunnat klara oss utan alla "bra saker" som de vill att man skall köpa alt alla pengar man kan fixa genom snabba lån eller att sälja sitt guld! *FNYS*

Synd att radiokanalerna behöver reklamen för att gå runt! Och vara utan musiken är INTE ett alternativ för mig!


Räknar ner timmarna....snart är det helg för mig som tagit ledigt i morgon!  

Ha det gott i värmen!  

Av Bidrottningen - 1 juni 2010 21:27

Måste väl vara sommar snart? Skolavslutningarna närmar sig med stormsteg och syrenen håller på att brista ut i blom.

 


Igår på hemväg från jobbet möttes jag av denna läskiga syn

 

Man börjar ju fundera vad det är.....

Det var "Leklandet" här i stan som stod i brand. Det ligger strax bakom Räddningstjänstens lokaler, tyvärr blev byggnaden helt förstörd.

Jag såg lågorna ovanför taket. Usch! Riktigt läskigt!!  


Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards