Bidrottningen

Alla inlägg under april 2010

Av Bidrottningen - 17 april 2010 10:50

Jaha så är det helg igen. Skönt!

Men fredagen slutade lite snabbare än väntat.   

Blev så trött efter middagen (grillad fläskfilé, ugnsstekta potatisklyftor och morötter, avokado och tomatsallad och Bearnaisesås-light) att jag somnade runt 21.30 Så kan det gå. Men....som kompensation så började lördagen redan 6.45 när lilla M tyckte att det var dags att gå upp.  

 


Jag körde CT 30 minuter igår och idag känns det i benen vill jag lova! Får nog ta en promenad idag, för att sträcka ut benen lite.


Ha en skön helg!!

Av Bidrottningen - 14 april 2010 20:31

Här gör jag allt (jo då det gör jag visst!!) för att tappa de förbaskade överviktskilona. Vad gör äkta hälften då???

Inhandlar sånt här till jobbet!!!!  

 


Och sånt här:


Men jag står emot!! Jag har min målbild klar och den SKALL jag nå nu!!!!

Heja mig!!  


Förresten så har jag kört 30 minuter på CT idag!!  

Av Bidrottningen - 13 april 2010 20:41

Det blev ingen träning idag. Ungarna kom inte isäng förrän nästan halv nio (FÖR sent!) sen fanns inte orken där. Jag måste planera en matlista också.....

I morgon.... då! Vill ju inte att CT´n skall börja samla damm! *s*


I Stockholm var vi som vanligt in på Press stop (heter väl tidningsbutiken i MEGA format nere i Gallerian??!!). Där hittade jag TVÅ engelska mattidningar (magasin) med recepten näringsberäknade. TOPPEN för mig! Satt nu och letade efter dem på nätet och hittade detta: BBCGoodFood.

Recepten de har på nätet är också beräknade!!! Nu skall det läsas recept!!

Va tror ni om salladen, på bilden nedan??



Hm!

Av Bidrottningen - 12 april 2010 08:17

Dagens vägning gav ett plus på 6 hekto....först!   När jag funderade på om jag sett fel och klev på vågen igen efter bara en minut....visade den "bara" ett plus på 3 hekto!!!!   What????

Jag tog det senare resultatet som dagens vikt (jamen va trodde ni?!?!  ). Så nu ligger jag efter i mina planer på -5 kg/5 veckor.


Känns lite tungt men.......

Av Bidrottningen - 11 april 2010 22:09

Så var helgen slut igen då.

Idag har vi gjort en rush och rensat ut en massa bråte i källaren. Halva släpkärran är full!!! Va fasen spar man allt för?!?!?!?

Nu finns det en del att slänga ut på Blocket. Ungarnas crossgrejer bl a. (Nån intresserad?? *kikar runt*)


Så det blev inget trampande på CT idag. Vägning i morgon.

Vette 17 hur det går!?!?!

Nåja. Jag är tillbaka i rätt spår igen nu så det är väl bara att kämpa på!

Köpte mig ett par snygga leggings i Stockholm. Inte f-n passar de mig än inte, men om en sisådär 8-10 kilo så! Så ni ser att jag HAR nåt att kämpa för!!  

Av Bidrottningen - 11 april 2010 22:00

Iiiiikk!

Jag räknar dagar nu tills Pärlan kommer hem igen!!!

Jag har en flaska Moet stående i källaren. Den skall jag banne mig korka upp första kvällen hon står här hemma igen. Och vi skall sitta i henne och skåla!!  

Vem Pärlan är??

En ledtråd:

*

*

*

*

*

*

*

*

Svar:

HUSVAGNEN såklart!!!   Ja skratta ni, ni som inte HAR en husvagn eller har provat på campinglivet! Men ni som har och VET, ja ni nickar instämmande....eller HUR??!  

Letar för fullt efter en bra året-runt camping som vi kan besöka. Snart, snart!

Äntligen är vintern slut!!!!!!

Yipppeeee!!!!!  

Av Bidrottningen - 10 april 2010 23:14

 


Hos Jennyshus kan du vara med och vinna en fin poster!!

Jag är med!

Av Bidrottningen - 10 april 2010 22:30

Så är vi då hemkomna från en tredagars vistelse i Stockholm, med barnen.

Vi har hunnit med både shopping och allmänbildning, i form av museibesök.

Vi började fredagen med besök i Livrustkammaren och fick se bl a Gustav III´s skjorta/väst som han hade på sig den sista dagen i sitt liv. Blodfläcken fanns kvar!

Sen tog vi en liten fika innan vi gick in på Myntkabinettet och fick se en massa pengar. *haha*

Sen fick även Polismuseet och Tekniska museet ett besök. Det första av dessa två var en liten besvikelse. Det var nog bara polisbilen som var av intresse för våra barn. Tekniska museet var däremot mycket bättre. Där fanns flera rum/salar med saker för barnen att "pilla på".

Sen var mamma och pappa HELT slut och vi återvände till hotellet.

På hotellet åt vi dessutom middag båda kvällarna. SÅ gott. Alldeles för gott!

Första kvällen började jag med en tartar på bl a oxfilé, sedan blev det Regnbågsfilé med ....ris!! Riset skulle i vanliga fall ha förstört min måltid( jamen vad är det för fel på POTATIS då????   ) Men nu var det blandat med....vårlök??? Mumsigt!

Andra kvällen tog jag Skagenröra till förrätt och sen majskyckling på bädd av rödlök (karamelliserad??) med murkelsås och potatismos (heter det ju inte på fint restaurangspråk men..) med pepparrot! JÄKLAR vilket gott mos!!!!! Det måste jag göra här hemma!


Så ni ser att kaloriräkningen gick ju i taket ganska snabbt. *s* Men jag TAR det. Ny vecka på måndag, då ni!  

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards