Bidrottningen

Alla inlägg under april 2010

Av Bidrottningen - 22 april 2010 22:00

Helgen närmar sig med stormsteg! Skönt!


Har trampat CT idag 30 minuter, igår orkade jag bara 20.  


Dagens lyx blev 30 gram Chilinötter

 


SÅÅÅ goda, men de tog slut alldeles för snabbt!  

Av Bidrottningen - 19 april 2010 21:21

Ja vad gör man då när man blir ledig helt oplanerat?

Farmar lite på FarmVille, ser till att mor å dotter kommer ur pyjamaserna, plockar tvätt, kör mer tvätt, fixar lunch, äter lunch och sen......

Sen går man ut till husvagnen tillsammans med lilla M och en kopp kaffe. Plockar fram radion, leksaker till lilla M, ett block och en penna och sätter igång med planering av allt som måste inhandlas till vagnen inför våren, sommaren och höstens campingturer!  

 

Vi satt nog därute i en och en halv timme och hade det MYSIGT!

Hade det inte varit för att det var dax att hämta hem bröderna, så har vi nog suttit där ännu längre!

Min stora hobby har blivit vår Hobby!!  

Av Bidrottningen - 19 april 2010 21:16

I postlådan låg denna:

 

En bok jag fick, för att jag gått med i Aftonbladets Viktklubb.

Mycket smarrigt där! Synd bara att inte recepten var näringsberäknade. Hade underlättat lite! Lat är man ju av naturen.....och det är JUST DÄRFÖR jag måste vara med i Aftonbladets Viktklubb!  

Av Bidrottningen - 19 april 2010 21:10

 

Dagens lunch bestod av rester. Några köttfärbiffar, en bit grillad fläskfilé, några klyftor potatis, morötter och tomatskivor.

Hungrig var jag när jag satte mig till bord. Mätt blev jag. Åtminstonde för ett tag. Har varit småhungrig hela dan och lunchen fick jag lov att påbörja vid halv tolv för jag var så hungrig! Lilla M var bara "sådär" intresserad av maten.


Just nu sitter jag och smaskar på rostade Rågkusar med en kopp te.

Har ni inte testat att rosta rågkusarna så måste jag säga: GÖR DET!!!

Smakerna når en helt annan dimension!  


Dagens motion. promenad ca 20 minuter och CT 20 minuter

Av Bidrottningen - 19 april 2010 09:45

Stora T ringer:

- Kan du ta bilen och komma hit med jobbtelefonen. Glömde den...igen.


Sagt å gjort.

På med lite kläder på mig och lilla M.

(Grabbarna hade redan åkt till skolan)

Jag: -Lilla M ta de där skorna (vinterkängor).

Lilla M: -Nej jag tar de här istället (foppatofflor).

Jag: -Ja okej då. Vi ska ju ändå bara sitta i bilen.

HM!

Vi kom 3-400 meter sen la bilen av!!!!!!!  

Instrumentpanelen visade på "Fel i bilens avgasreningssystem".

ÅH NEJ!!!!

Vi rensade i uthuset igår. Bl a hittade stora T flera 20 liters dunkar med bensin....trodde vi! Tydligen innehöll minst en, av de två dunkar han hällde i min bil,....DIESEL!!


Arg som ett bi (haha) ringde jag honom. Han fick kliva ur lastbilen och knalla bort till oss. Ringa en bärgare och nu sitter vi här hemma utan bil. TUR att vi inte hade så långt hem. Det blåste kallt!! Och lilla M hade ju bara foppatofflor på fötterna. Jag hade i alla fall dragit på henne fleecetröja och fodrade byxor utanpå pyjamasen.

Nästa gång ser vi till att vara ORDENTLIGT klädda!!

 

Hej då bilen! Vi ses ikväll!?!

Av Bidrottningen - 19 april 2010 09:42

Dagens vägning var trevlig!  

Minus ett kilo, sedan förra veckans lite tråkiga plusresultat.

Yes!! Totalt -3,7 kg på 4 veckor. Saknas 3 hg för att vara på beräknad vikt, men jag KAN ju ha fått lite muskler. De väger ju lite de också.  


Testade en kjol i morse men....jag har nog nåt kilo kvar innan den sitter bra. Så om några veckor......  

Av Bidrottningen - 18 april 2010 21:01

Ganska soligt idag, men kallt.

Varit ute och röjt lite i trädgården. Precis som många av grannarna, såg vi.

Planterat penséer i gult och lila, i krukorna på verandan.

Förmultnande löv har fått hoppa ner i säckar i väntan på transport till tippen. Nu kan gräset börja grönska!  

 


Ingen träning idag utöver räfsandet av löv. Till middag en tredjedels kebab. Gott.....de första tuggorna.


I morgon, vägning igen!  

Av Bidrottningen - 17 april 2010 16:39

Dagens SMILE   blir:

 


Dalarna får ny radiokanal!!!!! ÄNTLIGEN!!

Värmer hjärtat på en 60-talist som diggar rock!!

107,1 MHz är siffrorna att lägga på minnet!

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards