Bidrottningen

Alla inlägg under februari 2010

Av Bidrottningen - 9 februari 2010 18:56

Just nu har jag en ordentlig (tråkig) bottenkänning vad det gäller min s k Rivstart.

Halkade av banan nån gång i slutet av förra veckan och har inte hittat tillbaka än. Motionen ligger lite på is pga en envis förkylning som inte vill ge med sig.  


Jag försöker istället se fram emot helgen då vi skall ta en liten tripp söderut, stora T och jag. Skall bli SÅ skönt!!

Här en bild från vårt favorithotell, taget för två år sen (vad tiden går!!) när vi bodde här och bl a såg Celine Dion i Globen.

 

Av Bidrottningen - 7 februari 2010 21:28

En härligt solig dag med takdropp och skidåkning.

 


Lilla M har tjatat sig hes den senaste veckan om att få åka skidor, så igår plockade vi fram dem. Och OJ va hon åkte! Verkade inte bli trött alls!

Och idag var vi ute två gånger så hon fick "skida av sig". En blivande Vasaloppsåkare må hända? (Brås då inte på mor där, inte  )

Av Bidrottningen - 7 februari 2010 15:24

 


Måste väl kommentera gårdagens första delfinal i Melodifestivalcirkusen.


Låt nr 1. Helt ok

nr 2. Vafan va det????

nr 3. Linda är bra, låten sämre.

nr 4 Vad gjorde alla musikerna på scenen??? De spelade ju inte!

nr 5 Skulle ha kommit till FINALEN!!! *sur*

nr 6 Hon gick vidare på gamla meriter! Denna låt var INTE bra!

nr 7 Typisk tonårslåt.

nr 8 Överraskande bra! Måste nog leta upp en cd med honom!


Vilka är med nästa vecka? Måste kolla upp det!

Av Bidrottningen - 5 februari 2010 20:55

Vägdag, fredagar

Dagens resultat, väntat, +0,4 kg.

Inge kul...

 


Av Bidrottningen - 5 februari 2010 18:46

Härligt med fredagar! Hela helgen ligger framför mig som ett oskrivet blad!

Ingen snö har vi fått idag heller. Igår däremot fick vi massor, precis som alla ni andra antar jag.  


Så här såg det ut när jag åkte till jobbet

 

Sikten var inte så god, om man säger så.


Var och handlade lite går.

Drar mig till minnes små diskussioner som brukar uppstå när jag har något eller alla barnen med mig när jag handlar....

-"Mamma kan jag inte får den här tidningen....titta vad man får med." (En plastmojäng/grej/pryl/skitsak.)

-"Neej. Sådär gör de bara för att man skall köpa tidningen."


Hmm...hur jag skall förklara detta inköp för barnen då?  

 

Av Bidrottningen - 4 februari 2010 09:04

Helt galet så mycket snö vi får. Och jag såg hos SMHI att det skall snöa hela nästa vecka också!! Bara för att jag vill HA VÅR NU!!! Vill att det skall tina på vägarna så vi kan ta hem husvagnen!! Jaja jag VET att jag tjatar om den, men det får ni tåla!  


 

Stora T sålde vår snöslunga till svärfar i början på vintern. Hade tänkt köpa ny slunga....det bidde inte så. Därför är vår gård ganska oskottad nu. Snacka om timing!  

Av Bidrottningen - 2 februari 2010 21:03

Idag har jag spenderat lite tid ensam tillsammans med stora A. Vi tog en tur till stans köpcentrum och passade på att ta en mysfika på Wayne´s. För mig blev det en Cafe Mocca (tror jag det heter) toppad med vispgrädde.

 

Inget "tilltugg" för det är som att dricka en kladdkaka!   

Kanske lite för mycket socker, men va f-n.

Av Bidrottningen - 1 februari 2010 10:56

Sitter på jobbet och ser snöflingorna singla mot marken.

Klockan är inte ens elva och jag undrar om det är för tidigt att värma matlådan.

Blev nog för lite fett till frukosten, därför är jag SÅ hungrig nu!

Måste ta mig i kragen och koka några (en massa) ägg att ha när det är dags för frukost. Ett eller två ägg med en klick majonnäs mättar bra!!

 

Fotot lånat hos Aftonbladet

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Skapa flashcards