Bidrottningen

Alla inlägg under januari 2010

Av Bidrottningen - 22 januari 2010 19:14

Snacka om simultankapacitet!

-Sitter här vid tangentbordet och äter (och sippar vin)

- Lyssnar samtidigt på webradion, Leksand-Mora, Allsvenskan, ishockey. (HEJA LEKSAND!!!)

-Uppdaterar bloggen

- FÖRSÖKER få ungarna att sluta bråka om TV-spelet (tror jag misslyckas där *s*)

- Längtar BORT!

- Funderar varför i he-vete inte mitt GI-ande funkar.


Var stora T är??

Uppe i Leksand och kollar på hockey, såklart!   


Vad jag äter?

Tonfiskrullar! Mumsigt som 17!!


Av Bidrottningen - 22 januari 2010 19:13

Fredagsmys!  

SKÅL vänner!

 

Av Bidrottningen - 22 januari 2010 17:04

"Fru Venus"! Din blogg är en sådan där jag (av någon jäkla cyberaktig) anledning inte kan lämna en kommentar! *tråkigt*


Hur skaffar man ett Google-konto? Någon som vet???? 

***********************************************

Note to self: Jag vet, nu!! *s* Jag HAR visst redan ett Google-konto!  

Av Bidrottningen - 22 januari 2010 13:28

Fanfanfanfan

en veckas lidande....*delvis i alla fall*

Vågen säger: PLUS 2 hekto!

Tre veckor med GI OCH motion...summa: minskat ett hekto!!!!

Varför ens bry sig lixom??

Av Bidrottningen - 21 januari 2010 22:34

Dagens middag var Lax på rotsaksbädd. Mumsigt värre.

Och det blir god matlåda i morgon!  

Jag modifierade receptet lite bara.

Morötter

några potatisar och

svartrötter (det var vad jag hade hemma) skars i små bitar.

Rev lite rotselleri också på detta.

Hällde på 3-4 dl grädde. Saltade

La på Laxfiléer som jag täckte med en blandning av:

creme fraiche (halv stor burk)

2 rågade tsk dijonsenap

lite riven parmesanost (kanske 1 dl)

lite salt, vitpeppar, dragon

In i ugnen, 200 grader tills det är klart. Jag körde rotfrukterna lite grann först i ugnen och la sedan på laxen med "smeten" och lät det stå ett tag till.

 


Dagens träning blev en lite försenad promenad. Motigt, men jag kom runt i alla fall! *s* Och nu är jag såklart nöjd!

Hoppas jag är det imorgon också. Vägdag då!

Av Bidrottningen - 20 januari 2010 22:13

Idag landade årets campingguide i brevlådan och i brist på make i sängen ikväll, så tar jag med mig denna "snygging".*hehe*

Glömde att vända bilden.   

Av Bidrottningen - 20 januari 2010 22:06

Det har känts lite (mycket) segt de senaste dagarna. Tycker inte att det märks ett enda dugg att jag stretar på med mitt GI-ande. Brallorna sitter lika förbaskat tajt ändå.   

Har t o m funderat på att skippa hela skiten och bara ägna mig åt motion i lagom grad. Den har ju också fått ge vika för annat. (Ja jag VET att man skall TA sig tid men....)

Idag var det NÄRA att stora T kunde locka mig med en:

 

Jag var SÅ sugen på en semla men jag stod emot! Jag skall se vad vågen säger på fredag, sen avgör jag hur fortsättningen blir.

Känns surt om jag gör avkall på en del saker men att ändå inget händer.

"Varför funkar GI på andra och inte på mig??"   


Idag har jag i alla fall kört 32 minuter på Wii fit-brädan och jag gav mig nog på sandsäcken i boxningsövningarna lite för hårt så jag får nog sota för det imorgon. *aj*  

Av Bidrottningen - 20 januari 2010 22:02

När dagarna knallar på och man kör sin vardagslunk så är det extra kul att det dimper ner oväntade brev i postlådan! Som t ex detta:

Lite scrappinggodis från en scrappingvän!

Tack snälla du!! You made my day!


Nu skall jag ta tag i scrappandet igen!!

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards