Bidrottningen

Alla inlägg under december 2009

Av Bidrottningen - 5 december 2009 23:17

 

Hos Syltig&Saftig kan ni vinna bl a detta härliga fat med läckerheter, minus fatet! *s* Vinnare dras på Luciadagen.

Av Bidrottningen - 5 december 2009 23:11

Hos Tefrossa kan du vinna 200 gr svart julte! Kika in där.

 

Av Bidrottningen - 5 december 2009 23:03

Kan det sägas bättre??   

 

Av Bidrottningen - 5 december 2009 22:53

Idag har jag och lilla M gjort lussebullar. Testade ett nytt recept med både kesella och mandelmassa i degen. Hm. Tyvärr måste jag säga; att fast det lät gott, så gjorde inte kesellan och mandelmassan någon skillnad mot mina "vanliga" lussebullar. Snarare tvärtom. Jag fortsätter således med mitt vanliga recept, kommande år. Blir ju billigare när jag inte behöver två av dagens ingredienser. Men saffranet var ju lite dyrt. Det var t o m så att kassörskan på Ica påpekade att en påse (0,5 gr) kostade 36 kr, när jag skulle köpa 4 påsar! Antar att många opponerat sig mot priset. Men....det är ju bara jul en gång/år.  


Lilla M dekorerade sina bullar på tjejers vis(??) med prinsess-strössel. *s*

   Men bullarna blev fina!

  Medan vi bakade tog jag det säkra före det osäkra och tog bort den nyinköpta plast(!!)mattan i köket. Stora T muttrade när jag visade den, men jag gillar den skarpt!!

 

Jul
Av Bidrottningen - 5 december 2009 22:45

Satt och kikade lite i Hannu Sarenströms bok Vinterkalas.

Hittade denna "Jansson" som bara måste testas!


Mia Krooks olivfrestelse

10-12 potatisar, skalas och skivas tunt

1½ dl svarta oliver utan kärnor, hackade

½ gul lök, skivad

salt och peppar

15 soltorkade tomater, grovt hackade

200 g chevré

4 dl matlagningsgrädde (jag tar vanlig!)


Varva potatis, oliver och lök i en smord ugnsform. Krydda. Smula över osten, häll på grädden.

HA! Nu ser jag ett fel i texten! Vart skall de soltorkade tomaterna???

Antar att de skall på samtidigt som osten.

Gräddas ca 30 minuter i 200 grader.


Låter inte det SMASKIGT??!!!!

Av Bidrottningen - 3 december 2009 22:30

Det är inte lätt när man skall posera på rätt hårdrocks-sätt. Tar lite tid innan man hittar den rätta "posen". *s*

Lilla M med sin nya snygga t-shirt!  

 

 

Av Bidrottningen - 3 december 2009 22:25

Måste visa er stora A´s senaste kreation på syslöjden. En "Rugguggla"! NÄ det är inte en avbild av mig! *s*

Han har gjort den röda. SÅ fin!!

 

Av Bidrottningen - 3 december 2009 22:17

Gårdagens julkonsert fick betyget 3½ honungsburkar.  

Julmusiken var helt ok även om jag saknade vissa låtar från tjejernas julskiva. (My grown up christmas list t ex). De hade lite skämt med också som jag tycker kanske inte passar på en julshow. Då vill jag ha julstämning och mys.

Stora A tyckte att det var helt ok. Kanske lite för mycket sång med bara tjejerna. Han ville ha mera Måns! *s*


Bilden är kanske.... lite suddig *haha*

 

Jul

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards