Bidrottningen

Alla inlägg under december 2009

Av Bidrottningen - 19 december 2009 23:36

Idag har jag fått lov att fylla på julkaksförrådet. Det är....har varit..inte så stort men det var tomt nu. SÅ jag gjorde en typ av engelsk fruktkaka och så ett antal Jitterbugg. Några av de sistnämnda är redan uppätna. *s*


Har varit ute ett tag också i kylan. Minus 15 stod det på termometern. Det var faktiskt skönt ändå. Men vi var inte ute nån lång stund.

Lilla V låg inne i soffan. Kände sig lite krasslig. Och han såg inte helt frisk ut. Hängig, lite rödögd. Börjar hosta också. Hoppas i alla fall att han kryar på sig till torsdag.

 Snart är det dags att nanna kudden. Kanske skall ta och drömma lite igen då...  

Av Bidrottningen - 19 december 2009 10:52

Jag fick problem med säkringar som pajjade. Letade mig ut i uthuset och kikade. Då stod han där. Och såklart att han skulle vara där. Inget konstigt med det.

Kände hans hand på mitt hår. Barnen kom och störde.

I nästa stund låg vi under en filt i nån rabatt och hade det .....mysigt........

Hör ett skrik.......

sen vaknade jag.   

Vem jag drömde om?

.

.

.

.

.

.

.

.

Honom:

 

(bilden lånad från kanal 5´s sida)


Tänk så det kan bli! *s* Men sina drömmar kan man ju inte rå på!  

Av Bidrottningen - 18 december 2009 16:40

Så här vid årets slut brukar det reas ut vinterkläder både här och där. Jag nappade på två plagg på HM. Som tur var så fanns de i den storlek jag ville ha. Och tänka sig: De PASSADE!  


Stora T brukar "beklaga" sig så smått över min (härligt sköna) herrock inköpt på Dressman (för halva reapriset, i januari => fynd alltså! *s*). Så nu köpte jag denna

 

En väldigt kvinnlig modell men den passade bra.

Sen följde den här med av bara farten. Och för 199:- kan man faktiskt testa en (för mig) lite vågad färg! *s*

Använde den nyss och den höll värmen bra ute. Vi har minus 16 just nu.  

 

Av Bidrottningen - 18 december 2009 16:36

Så här nära jul så gör det inget om man får klappar som den här, till jobbet.  

 


I den fanns det här

 


Ganska gott, om man bara äter en. Sen blir det FÖR sött!   

Jul
Av Bidrottningen - 16 december 2009 18:49

Klara Dessers blogg kan man vara med i utlottningen av hennes nya bok: Klaras Hälsomat.

 

GI
Av Bidrottningen - 15 december 2009 20:46

Jaa. Vi önskade ju snö till jul. Och det fick vi!! *s*

Och jag tror att den kommer att ligga kvar över julhelgen. Det skall visst bli kallare!  


Ljusslingorna ute är SÅ fina nu, med snön runtom!

   

Jul
Av Bidrottningen - 15 december 2009 20:40

Dagens lussefirande var hos lilla V och hans klass. Hum....det var nog mer en "sånguppvisning med vernissage", än ett lussetåg.

Vi dicxk höra många nya sånger och de imponerar barnen. De har lärt sig så mycket på bara ett halvår!


De har bl a lärt om Astrid Lindgren

 


De har gjort namnskyltar

   och ljuslyktor

  

Jul
Av Bidrottningen - 14 december 2009 22:42

Jag var en av tre vinnare i Tefrossas bloggtävling!! *YEY*  

Kan veckan börja bättre???


Ikväll har vi varit på dagis, på lilla M´s lussefirande. Det var trångt, varmt och innehöll en massa söta lucior och tomtar. EN lucia var sötast, gissa vem! ;-)

 


Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Skapa flashcards