Bidrottningen

Alla inlägg under augusti 2009

Av Bidrottningen - 14 augusti 2009 10:30

Sitter just nu och väntar på att klockan skall bli elva så jag kan åka iväg till "min" tatuerare och lämna nästa alster. På måndag skall jag dit och få min nya tatuering. Denna gång är det barnens namn och jag har ritat motivet själv. :-)) Skulle vara lite triballiknande men jag tror det blev mera åt flower power hållet. Men det går bra det med. Jag e ju född på 60-talet så...*s*


Två av favoritprogrammen är just nu (så klart) LA Ink och Miami Ink. I LA ink huserar "madamen" Kat von D. En ung tjej med mycket skinn på näsan som säkerligen redan tjänat miljoner (dollar!) på sin tv serie.

(Bilden lånad från nätet)


Strax dax att åka iväg. Sen är det lite jobb som väntar innan helgen kan bryta ut. Den sista på sommarlovet. För på måndag börjar skolan igen för barnen!


Ha en skön helg alla!

Av Bidrottningen - 11 augusti 2009 22:11

Så var det dax för nästa husvagnstur och....resan höll på att bli inställd även denna gång!!

Nu pga lilla V´s svullna fot, som i tisdags bara var ett (vad jag trodde) myggbett. Stora T tog honom till akuten på torsdag fm och läkaren kunde inte riktigt säga VAD det var men..... skrev ut penicillin UTIFALL det var en infektion. Men det troliga var ett ORMBETT!!!! *hjälp* Vi kunde dock åka på resan tyckte läkaren. Efter en "second oppinion" av farmor (fd sjuksköterska) så gjorde vi så. Resan var lång och seg men "The bäst of Sune" på CD hjälpte oss. *s*

Väl framme var det uppackning och lite sightseing på plats. Sen dax för grillning och ...nästa akutbesök! Lilla M blev nyfiken på en ny Morakniv och drog den ur slidan. Vips så hade hon ett skärsår på fingret. Det blödde och blödde. Trots att jag "lagade" med sådana där "strips". In med allt och alla i bilen och iväg de 2,5 milen till Norrköping och akuten.

Nu HADE vi klarat oss utan den resan då såret inte var så djupt som vi trodde men.....bättre en resa för mycket än en för lite.

Nåja. Det blev Maxburgare (GI dito för mamma ;-)) till kvällsmat, klockan 22 och sen tillbaka till campingen.

Resten av helgen gick smärtfritt. *s*

Många djur. Nallarna busiga och klättrade i träd. Inte så mycket annat som jag trott. Karuseller och sånt alltså. Delfinshowen var toppen likaså showen med rovfåglarna. Surikaterna söta och vi åkte safari-vändan både i buss och dagen efter i vår bil(!!!) *spännande*

Stora T och pojkarna testade en jeep i en tuff bana. Jag och lilla M tittade på. På hemvägen såg vi en fin buss som måste fotograferas och mms-as till stora R som är INBITEN LIF-are!  :-))

Av Bidrottningen - 11 augusti 2009 21:54

Den CD som snurrar i min cdspelare just nu är Daughtrys nya. Och mesta favoriten är denna: http://www.youtube.com/watch?v=fWDt0fWFktM

Tätt följd av denna: http://www.youtube.com/watch?v=ZY7tFWm8ZUk&NR=1 

(Tyvärr har jag fortfarande inte fått kläm på hur man gör en direktlänk så....ni får vackert kopiera och klistra in! *s*)



Av Bidrottningen - 5 augusti 2009 23:38

Jag har ju gjort Jennys matutmaning nr 5.


Resultatet ses här under. (På första bilden saknas broccolin!)

Tyvärr måste jag ge bara en halv poäng. Det var lite FÖR smaklöst... saknades nåt, men det behöver ju inte vara receptets fel. Kanske jag skulle ha kryddat  mer? Kanske servera med en smakrik korv/salami/bacon?

Och att välja Portabella som svamp gav rätten en dassig färg....nästan svart. Inte bra. Sen har jag en tendens att överkoka grönsaker, så broccolin tappade färgen. :-/

Istället för den mögliga biten parmesan som gömde sig i kylskåpet *s* tog jag västerbottenost. *mums*


PS

Pippin eller något av hans(?) syskon flög in på firman ikväll igen. Kanske de känner sig trygga där??

Stora T la fram mat (bullar) och ställde fram vatten till den. Vi kanske måste dit i morgon bitti och försöka få ut den innan vi åker.


 



 

GI
Av Bidrottningen - 5 augusti 2009 20:27

I morgon drar vi ner med husvagnen till Norrköping och Kolmården.

Förra helgens resa gick ju om intet så jag hoppas VERKLIGEN att vi inte åker på en nit denna resa! Den är redan betald också, så.... :-/

Vi skall testa First Camp Kolmården. En STOR camping jämfört med de vi varit på tidigare. (Typ 300 campingplatser jmf med ca 120.)


Skall bli skoj att se delfinerna och kanske åka i safariparken. MEN jag har förbjudit stora T att ta vår bil genom. Vi tar bussen!! Jag är alldeles för rädd om min "pärla" för att ta den igenom där. Tror nog att man åker på egen risk och jag tvivlar på att någon försäkring täcker ev skador från nån ilsken tiger eller kelsjuk elefant. *s*

Hoppas bara att bussen är försedd med lås och skottsäkra fönster och plåt!


Hej svejs!!


Fotot lånat från Kolmårdens hemsida!

Av Bidrottningen - 5 augusti 2009 14:33

Den här lilla gynnaren hade smitit in genom portarna igår när stora T var på jobbet. I morse fick vi honom(?) på bättre tankar och hjälpte honom(?) ut.

Inte det lättaste när lokalerna har 8 meter till tak och är på ca 200 m2.


Utanför fönstret står ett sk gaspaket som gör mig liite skakis. Det är vätgas som behövs för produktionen. På tuberna står det "Extremt brandfarligt". Skoj! Not! :-/


Av Bidrottningen - 2 augusti 2009 21:12

En av mina kära vänner behöver en stor *B*A*M*S*E*K*R*A*M* Just nu!


Tänker på dig vännen!!!!

Av Bidrottningen - 2 augusti 2009 21:07

Har varit en ganska okej dag. Soligt ganska varmt men överkomligt! (Finns ju alltid skugga NÅGONSTANS *s*)

Barnen sysselsatte jag en stund med lite akvarellmålning. Gjorde en provisorisk måleristuga utomhus. Toppen! Då fick de skvätta och ha sig hur mycket de ville! Och mamma fick en lugn stund med näsan mot solen. :-))


Pojkarna har sedan varit ut på vift i grannskapen hela eftermiddan så jag och lilla M fick "sköta oss själva".


Nu är barnen badade och en av tre ligger och sover. Dax att se till att de andra 2/3-delarna ochskå kommer i säng! *S*


HA det!

Förresten har jag namnsdag idag! :-))

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards