Bidrottningen

Alla inlägg under juli 2009

Av Bidrottningen - 21 juli 2009 09:49

Visstja. Ser i almanackan att vi har bröllopsdag idag!

6 år sen vi smög iväg och gifte oss. Stora T glömde 5-årsdagen förra året så han lär väl inte komma ihåg denna heller.

JAG glömde inte, men gjorde inte så stor sak av det. Fixade lite god mat, bara.

Gör samma idag. Och eftersom jag lovade lilla V lasagne redan igår, men då blev det inget, så får det väl bli sån "festmat" ikväll istället. OM nu stora T kommer hem i "rimlig tid". De senaste månaderna har jag för det mesta fått äta middag själv med ungarna. Och han har dykt upp allt mellan 20 och midnatt. Mycke´ nu!*s*


Jag tror jag skall köpa lite fina snittblommor också idag, så jag får NÅT i alla fall! Limegröna gerbera är en stor favorit! Ja vilken färg som helst, bara det är just gerbera!! Bra quinna reder sig själv!  ;-))))

Av Bidrottningen - 21 juli 2009 09:36

Jag har haft lilla V hemma. Väldigt förkyld, hostar å nyser. Hörde stora A harkla sig imorse också, så det är väl nån sommarförkylning på G. :-(


Det här med svininfluensan. Hur orolig skall man vara nu?!!???

Är det uppblåst lika mycket som fågelinfluensan, för nåt år sen, eller är det allvarligare denna gång??? Tycker det verkar så när det har fixats vaccin till hela Sverige. Men jag läste på smittskyddsinstitutets hemsida att det inte finns vaccin för småbarn, ännu. Och det är ju de som utsätts mest! Dagis är ju rena bacillbomben! :-(((

*suck* 

Jag som är nojjig så det räcker ändå....hur skall det här gå?

Någon kunnig som kan lugna mig???


Av Bidrottningen - 20 juli 2009 11:50

Så är vi hemma igen....MYCKET motvilligt! *s*

Åh så härligt det var! Resan gick till Eskilstuna, Parken Zoo och dess camping. Toppenställe! Snyggt, fräscht och bra område för barnen. Vilken bra start vi fick som husvagnsägare.:-))


Pojkarna kunde springa iväg till lekplatsen och leka själva och första kvällen vi var där, hade de ett uppträdande av en trollkarl som blev poppis! Andra kvällar visade de film för barnen. Vi stortrivdes och kommer att återvända dit snart!

På lördan gick vi på Parken Zoo och dess tivoli. Barnen blev nöjda och då blev vi vuxna det också! :-)))

Genom campingen fick vi biljetter till poolområdet bredvid, så det testade vi också på lördageftermiddan......eh. Stora T och barnen badade, inte jag. NÅN måste ju vakta våra grejer också.;-)) Till stora T´s glädje var poolerna uppvärmda, +28 grader skulle det visst vara.


Det var väldigt motvilligt vi packade ihop på söndag förmiddag och drog hemåt. Men det var nog lika bra ändå, för regnet var på väg.


Vi har verkligen fått smak för det här och planerar nästa helgutflykt! Varför skall man dra iväg på charterresor när man kan ha det såhär mysigt på "hemmaplan"??!!!!

Av Bidrottningen - 16 juli 2009 17:30

Så har vi då fått hem husvagnen. Har hållit på de senaste kvällarna med att utrusta den med..."nödvändigheter". ;-))

För mig betyder det:

tallrikar och bestick, pyssel för barnen, handdukar mm mm

För stora T betyder det: TV!!!!!!!!!!!

Vad ÄR det med karlar och teknik egentligen???? *s*

Jaja den kan väl vara bra att ha om vädret tvingar oss att vara inne.


I morgon eftermiddag drar vi iväg. Skall bli intressant att se hur det går! Vi får väl ta med alla instruktionsböckerna. *S*



Av Bidrottningen - 14 juli 2009 09:24

Av barn kan man få höra självklarheter som man inte tänker på själv.


Som t ex i går eftermiddag när lilla M och jag var på Ica och handlade.

Lilla M hejade på en av de anställda och hon log och hejade tillbaka.

Lilla M´s ord när tjejen passerat:"-Alla blir ju glada när man hejar!"

Jamenvisst är det så!

Att hon senare, när vi stod i kön sa: "-Mamma, den där killen ser ut som en apa." kan vi bortse ifrån. *s*

Jag vågade inte ens kika om det var så. Hoppades bara att killen i fråga inte hörde nåt och började snabbt som 17 prata med lilla M om annat.

Av Bidrottningen - 13 juli 2009 12:58

Så har det blitt vardag igen. Barnen på fritids/dagis och jag måste jobba. Men jag (vi) har saker att se fram emot. Vi får husvagnen (jodå det bidde en sådan!) i mitten av veckan och så ska den packas och grejas med, för till helgen är det planerat att dra iväg med den! :-)))


Helgen var avkopplande. Sov ovanligt länge på lördan så vi kom inte iväg till IKEA förrän vid elvasnåret. Men det var inte alls så mycket folk där som jag befarat! Strosade runt. Fikade: kaffe och morotskaka (NÄ jag veeet. Det är varken GI eller LCHF men va f-n lite får man ju "unna" sig *s*) Shoppade grejer till husvagnen och lite annat. Servetter och värmeljus inte att förglömma! *s*


Lördagskvällen bjöd på grillat. Både kött med tillbehör och senare grillad ananas med glass! Gottgott! ("Unnade mig" då me´ ;-) Promenaden hem skedde under paraply för det regnade massor!


I går kom barnen hem igen, vid lunchtid och sen var det fullt ös igen då! *s*

Och idag är det alltså måndag......

Lunchen är slut. Dax att knega lite igen.


HA det!

Av Bidrottningen - 10 juli 2009 22:36

NU är det äntligen helg och stora T är hemma. Har varit en seeg vecka. Och blöt (dvs REGNIG inget annat *s*)!


Skjutsade barnen till farmor å farfar för ett par timmar sedan och nu har vi... 1½ dygn utan barn! *yes*

Vi drar till IKEA i morgon...bitti (om jag får ur stora T ur sängen). Tänk att bara gå där och strosa. Inga barn att hålla reda på. Ta en fika. Kika runt. Käka lite. "Söndags köra" hemåt, för att på kvällen knalla över till goda grannar och få en bit mat. KAN det bli bättre?? Får väl bara hoppas på att ingen mer än vi kommit på idéen att åka till IKEA en småregning dag. *skullentetrode*

Men det GÖR inget! Jag skall njuta ändå!!


Ha det gott!

Av Bidrottningen - 9 juli 2009 18:55

Hörde på radion att vi tydligen fick 70 mm regn...på EN TIMME, igår!

Nog fasen märktes det! Och precis samtidigt skulle stora A spela sin sista match i cupen. Den blev inställd efter 1 minuts spel. Planen var ospelbar. Det enda som hade funkat var vattenpolo! *s*


Ser fram emot en skön helg. Barnen skall vara hos farmor å farfar och jag, stora T och vovven är bjudna till grannar på lördagkväll!

Jo ni läste rätt! Vovven är nog vikitgare gäst än vi. *s* Det är hans reserv matte/husse, vi skall till. Skall bli SÅ trevligt att få bli bjuden på god mat utan att själv ha varit tvungen att laga den! Händer INTE ofta (Läs:aldrig)

Hoppas på att hinna med en sväng tilll IKEA på lördagen också. Länge sen vi var där UTAN barn!


Ha det gott!



Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards