Bidrottningen

Alla inlägg under juni 2009

Av Bidrottningen - 24 juni 2009 12:31

Här kommer några bilder från Legolands-trippen.

Första bilden är dock från Aalborg där vi mellanlandade två dagar innan vi fortsatte ner till Billund.

Vi tyckte att en och en halv dag på Legoland räckte. Då hann barnen med det de ville göra. Vi vuxna också. *s*


Smart som jag är (haha) så fick barnen ha färgglada kepsar på sig. De syntes bra i folkvimlet!


Hemresan gick över Öresundsbron. Premiär för mig!

Av Bidrottningen - 23 juni 2009 23:37

Har varit riktig sommarvärme här idag! Inte riktigt "min kopp te" om man säger så.


Stora A var ute på vägen redan vid åtta i morse å testade cykeln.

-"Mamma, hur många växlar har den?"

-"Arton, tror jag."

-"Cool cykel!"

 Så det är så man mäter cyklars "värde" just nu. *s*


Sommarvärme. Då blir det problem för den som inte gillar formen på sin kropp, om man säger det lite fint. Har anammat modet just nu och inhandlat några "tunikor" att gömma mig under. De ser ju snygga ut..........på MODELLERNA. Men va f-n sitter inte okej på en tjej, 20 år 175 cm lång och med 45 kilo på kroppen och fejkad c-kupa??!!

Nu e jag visserligen en...*harkel* "tjej" på några fler år typ dubbelt så många (och några till) med okej längd (178 cm), men resten är ett skämt. Så på mig ser vilken tunika som helst ut som ett mamma-tält. Den där jäkla bulan några decimeter under hakan...(hakorna *ag*) putar (väller fram över byxlinningen) och ingen tunika i världen kan dölja den snyggt. Inte ens den jag hade idag, fast den är skitsnygg!!! (bilden)

Nåja. Jag har bestämt mig....för vilken gång i ordningen vet jag inte längre...att ta itu med det här....snart. Morgonpromenader, GI rivstart och sen jä-r!! (Usch va jag svär!)

Alla andra fixar ju det. Då BORDE jag göra det också!



Av Bidrottningen - 22 juni 2009 22:08

...var det för 9 år sedan. Den dagen spenderade jag och stora T vankandes fram å tillbaka runt "ankdammen" utanför BB. I väntan på att stora A (då lilla A *s*) skulle komma, tog vi en kabanoss med räksallad på Statoil för alla andra ställen var stängda! Oj vad jag rapade vitlök mellan krystningarna sedan! *ag*


Den 23 juni kl 17.39 såg han dagens (kvällens) ljus, vår lillprins.


Ikväll har han svårt att komma till ro. Ovetande om presenten jag gömt ute i cykelbo´n. Hoppas han blir glad, trots att det inte är Lego eller Bionicle.


Gör ni också sådär? Går igenom förlossningarna på barnens födelsedagar??

Om man bara kunde spara lite bebismys och ta fram dessa dagar!!!! *suck*

Av Bidrottningen - 21 juni 2009 23:38

Så var semestern slut för denna gång. Ja, jag hoppas så klart på att få vara ledigt lite mer längre fram men man vet ju aldrig.


Legoland var....skoj! Inte så farligt mycket folk och mycket att se! Hyfsat väder. Soligt men attans kalla vindar. Och att det blåste vill jag lova!! *huttra*


Pojkarnas största attraktion var nog legoshopen, och den "pryl" de fick köpa där. Lilla M var nöjd att få "hänga" med farfar. *s*


Åter kommer med fler bilder senare!

Kramar!

Av Bidrottningen - 10 juni 2009 15:32

Bättre såhär brorsan?? *s*

Av Bidrottningen - 9 juni 2009 20:51

Nu blir det lungt här ett tag framöver. Familjen skall åka och käka "röde pölser" å wienerbröd med "shokkoläääthe" och så bygga med Lego...i massor. Och kanske se några häftiga byggen också.


Hoppas vi ses snart igen!!

Av Bidrottningen - 8 juni 2009 19:38

Efter en sväng på stan så e man märkt för livet!! *s*

Gjorde liiite ont på vissa ställen men va f-n man e väl quinna! Vi är skapta för att stå ut med smärta!! *ag*

Konstnären är stora R.

Tatueraren finns på City Tattoo, här i stan.


Ny tid redan bokad för nästa tatuering! Lika bra att köra på eller hur?!!

Av Bidrottningen - 7 juni 2009 17:56

 

Utmaning nr 2 till Jenny!

(Från GI viktkoll.)

Kycklingfilé med fetaost och oliver

Ingredienser


Till 4 personer behöver du:
4 kycklingfiléer á ca 100 g

salt och malen vitpeppar
olja till formen
1 kruka färsk basilika
200 g fetaost
2 ½ dl matlagningsgrädde
1 dl svarta oliver

Till servering:
2 dl kokt fullkornsris/ person


Så här gör du

Värm ugnen till 225 °. Smörj en ugnssäker form. Lägg i kycklingfiléerna och krydda med salt och peppar. Repa av bladen från basilikan och hacka dem grovt. Strö basilikan över kycklingfiléerna och smula över fetaosten. Häll över grädden.
Baka rätten i ugnen i 20 minuter. Strö över oliverna före servering och servera med kokt fullkornsris och en stor sallad.


Foto (och recept) lånat från GI Viktkoll.


GI

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards