Bidrottningen

Alla inlägg under maj 2009

Av Bidrottningen - 17 maj 2009 18:42

Vi skall bli en musicerande familj, verkar det som. *s*

Lilla V har haft en musiklärare på lekis som visat hur man spelar blockflöjt. Så i går inhandlades en sådan. En röd plastflöjt, genomskinlig!! (När JAG spelade så var de i trä!) Precis en sådan som "fröken" hade, enligt lilla V. I höst startar lektionerna.

Stora A skall ge sig i kast med gitarren till hösten och då tänkte jag hänga med på den resan och lära mig jag också! Men...då är vi en gitarr kort så den måste inköpas, bättre begagnad då. (Vem har sagt att det är billigt att spela musik? *s*). Stora A har redan en, i lagom storlek, som farmor å farfar gett honom i present för några år sedan.


Vem vet....om x antal år kanske grabbarna står på scenen i Globen, Melodifestivalfinal!


PS Det var väl okej att Norge vann. Hade ingen egen speciell favorit.

Av Bidrottningen - 14 maj 2009 21:51

Har varit på vernissage(!) idag.

Besöket startade med sagovandring, piggelinglass (till de små) och sedan VERNISSAGE! Efter detta lite fika ute i blåsvädret. Det var tur att jag plockat fram yllerocken igen! Den behövdes, trots att solen lyste!


Vi var alltså på besök på lilla M´s dagis och oh-ade och ah-ade. *s* Det är så kul att se vad de pysslat med på dagis. Och fröknarna är toppen! (Ja det finns inga "magistrar", tyvärr)

 

Av Bidrottningen - 13 maj 2009 15:35

Kunde inte motstå den här fina korgen med lavendel när jag var på Plantagen härom dagen.

Nu pryder den trappen och välkomnar alla som kommer hit.

Av Bidrottningen - 11 maj 2009 12:58

Daughtry släpper ny skiva i juli! Ni kan höra ett spår på deras hemsida!

Lyssna å ryyys! :-)))


http://www.daughtryofficial.com/

Av Bidrottningen - 7 maj 2009 19:59

Fick för mig att kika på horoskop. Hittade detta. Jag är visst född i kaninens år enligt kinesiskt horskop. (  http://www.ditthoroskop.nu/ )

*s* Tja vad säger man?? Det stämmer....till viss del. ;-))


Precis som i västerländsk kultur finns det fördomar även i den kinesiska. Kaniner anses ofta vara mycket rädda individer som förökar sig i rask takt, eftersom familjen är så viktig. Den kinesiska mytologin vill dock betona att Kanin-människan inte är feg i ordets rätta bemärkelse, utan snarare begåvad med en stark överlevnadsinstinkt. När det gäller familjen är dock Kaninen inte lättskrämd på något vis. Han försvarar hem och hus till sista blodsdroppen och det samma gäller för vänner och affärskompanjoner.

Eftersom de tror på att bevara förhållanden under så lång tid som möjligt utgör de goda kompanjoner i affärer. De förlitar sig ofta på att andra, precis som de själva, tycker att alla berörda parter i en affärsuppgörelse skall tjäna lika mycket. Detta leder till att de allt som oftast blir lurade och utnyttjade.

Näst efter familjen är lyx det Kaniner älskar allra mest, och de köper ständigt saker utan att tänka på att pengarna skall räcka även under morgondagen. Då Kaninen av naturen är skygg, går de helst ut tidigt på morgonen eller sent på kvällen, för att inte kunna observeras.

Av Bidrottningen - 7 maj 2009 17:02

I brist på inlägg slänger jag in ett efterfrågat recept på smarrig tomatsås till pizza och mycket annat!


1 gul lök

4-5 vitlöksklyftor

2 msk olja

1 burk krossade tomater

1 tsk strösocker

salt

mald svartpeppar

2 tsk oregano (jag tar nog ett par MSK!)

1 lagerblad (jag brukar ta 2-3 st)

3 msk tomatpuré


Hacka och fräs löken mjuk i olja. Häll i tomaterna. Låt puttra 15 minuter. Krydda. Puttra ytterligare 10 minuter. Lägg i lagerblad och oregano. Puttra 15 minuter til,l sen i med tomatpurén. Ta bort lagerbladen före servering.


Jag tyckte det var lite för många moment så jag "puttrar" tomater å lök 15 minuter, sen har jag i allt annat och låter det puttra 25-30 minuter till.

Tycker smaken är lika, om inte godare!

Av Bidrottningen - 4 maj 2009 22:55

Medan jag satt ute och väntade på att solen skulle titta fram igen, lekte jag lite med mobilens ljusinställningar. Ganska stor skillnad, eller hur??!


Nu kommer jag såklart inte ihåg vilka inställningar som hör till vilken bild, men det är väl ointressant....kanske? *s*

Av Bidrottningen - 4 maj 2009 00:02

Idag har jag varit helt ensam hemma, förutom vovven.

Stora T är bortrest igen och barnen blev lånade över dagen av farmor å farfar. Då passade jag på att ha min alldeles egna "Scrapmara".

Sex timmar hade jag till förfogande och lyckades göra en layout/timme. *nöjd*

Man skulle kunna tro att jag fått nog nu men inte då! Om det inte var så sent så skulle jag nog göra ett par till. Det är en alldeles underbar hobby. Ni som inte har provat: GÖR det!


För nyfikna så finns alstren att beskåda i min scrapblogg. (Se länklistan)


Natti-natt!

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards