Bidrottningen

Alla inlägg under februari 2009

Av Bidrottningen - 9 februari 2009 15:47

Helgen var skön och avkopplande. Började med en (liten)bukett "KTM-färgade" rosor som stora T kom hem med. Jag hade tydligen tidigare sagt nåt om att "jag gärna ville ha andra färger på rosorna än röda". Kommer INTE ihåg detta! *s* Nu låter det som jag ofta får blommor, men SÅ är inte fallet!


Fredagskvällen bjöd på Black Jack spel i svärföräldrarnas gillestuga. Trevligt och kul! Jag gick med 1:- i vinst! Men familjen förlorade totalt sett ändå, då stora T spelade bort sin pott ganska snabbt!Stora A var med till sena natten. En riktig pokerhaj! *s*


Lördag var första deltävlingen i Melodifestivalen. Vilken låt var bäst??? Ja det vette 17. Men jag fick snabbt ändra min uppfattning om en låt i alla fall! Den börjar "Snälla, snälla, snälla".....Då tänkte jag "va i helsike är det här för nåt????". När låten var slut: "tjaa....kanske". Lilla M hade snappat upp det direkt och nynnade "snälla-snälla-snälla-snälla". Låten fastnade. *ag*

Vid repriserna sen så .....tja den kanske inte VAR så tokig.

Men på det hela taget så var det en klen delfinal.

Skall istället bli SÅ kul att se och höra (om han tillfrisknat) Micke "Dancing on the edge of danger" Rickfors i Leksand på lördag (på TV, jag har ingen biljett till evenemanget). En av mina "gamla" favortiter. Han ex-fru bor föresten i grannkommunen. (Undrar om hon åker upp till Leksand för att se på "spektaklet"?)


Söndagen: snö-snö-snö. Vi har nog fått 2-3 dm snö i helgen! Det var till att skotta för livet, men barnen hade kul ute!! Och då är mamma nöjd också!

Scrappade lite på kvällen. (Mitt stora fritidsintresse!)


GI.....*mutter*. Vägde mig och jo lite hade jag tappat nu sedan förra (svarta)söndagen. Totalt alltså minus 2 kilo på de veckor jag hållit på. Får väl vara nöjd med det. Kämpar vidare!

BVC

Av Bidrottningen - 6 februari 2009 08:47

Det var dax för 2½ års kontroll på BVC igår. Jag hämtade lilla M på dagis och vi åkte dit. Kom tidigt så hon hann leka länge med leksakerna tills.....en sköterska kom och fråga de vem vi skulle träffa.

Det visade sig att vi var där på FEL dag!!! *hm* Så kan det gå. Det vara bara att åka hem och nu får vi göra om samma sak idag!

Tänk så tokigt det blir när man noterar fel datum! *s*


Teckningen påminner mig om Alla Hjärtans dag nästa helg. Det är lilla V som har ritat den, för något år sedan. Det är han och jag som är ute och går under regnbågen. Undrar om vi hittade krukan med guld?

Av Bidrottningen - 4 februari 2009 16:19

Fick en utmaning av Alleswe som går ut på att:

-Gå in i "bildarkivet"

-ta mapp nr 6,

-i den mappen ta bild nr 6.

-Släng upp den på bloggen.

(Det sista la jag till själv eftersom jag missuppfattade utmaningen först och trodde den var en scrap-utmaning *s*)

Min bild var inte snygg. *s*

Det var försommaren 2007. Jag och svärmor skulle gjuta betong-rabarberblad. Det blev lite betong över så jag gjorde några "plattor" i kakburkar. Det är dessa burkar som fotot föreställer.


Nu utmanar jag:

Lena (Lenasnystan) som inte uppdaterat sin blogg på ett tag. *s*

Jenny (Hallongumman) vars kamera börjat fungera igen! :-))

Av Bidrottningen - 4 februari 2009 09:45

Igår kväll var jag på första kurstillfället med den kurs i (vad jag trodde var) digitalFOTO. Det är i ABF´s regi och på deras sida omtalas kursen som: Digitalfoto.

 Nu visade det sig att kursen gällde digitalKAMERAN. Alltså: kunna hantera en digitalkamera. Mest i läge "Automat". Dvs mest riktad till de med kompaktkameror s.a.s Andra delar av kursen: spara bilder, skriva ut bilder. (Jag KAN det redan!!) Jag hade med mig, den av maken inköpta systemkameran. Attans massa funktioner som jag tänkte mig få lite hjälp med, SAMTIDIGT som jag fick tips på hur mina foton skulle bli bättre. Ett stort plus eftersom jag vill ha fina kort att scrappa på.

Nu är jag i "valet och kvalet" om jag ens skall vara kvar på kursen. Den kostar ju pengar och.....ja, jag vet inte. *suck* Och inte finns det nån annan kurs att hoppa över till heller. Annat vore det om man bodde i stad modell STÖRRE. Där finns det ju alltid en massa att välja på. VARFÖR blir det aldrig som man tänkt sig??

Av Bidrottningen - 1 februari 2009 13:42

Vägning i morse och jag är INTE nöjd :-(((

PLUS 1.5 kg! Hur f-n har det gått till?????? Visst det är "fel vecka i månaden" men ettochetthalvtjä-a kilo!!!! *mutter*


Vad skall jag dra in på då??? Inte fasen har jag fuskat SÅ mycket att det är befogat med sådan viktökning. Att jag hade stått still hade jag kunnat acceptera, men det här??


NÄ nu SURAR jag resten av dan! (Jag skulle behöva lite PEPPNING nu!)


PS Har varit med hela familjen (utom tonåringen då, såklart) och åkt skridskor. T o m lilla M hade ett par, på fötterna, men hon var inte så positiv till dem. Även om hon tjatat om egna skridskor. Vi hittade ett par mycket beg. på Sportbytet här i stan. 50:- kunde det vara värt. Men de lär nog inte bli så värts mycket använda.

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards