Bidrottningen

Alla inlägg under januari 2009

Av Bidrottningen - 17 januari 2009 14:18

Det har varit lite motigt de senaste dagarna. Förkylningen gör väl sitt till så orken är inte vad den brukar. Har börjat tröttna REJÄLT på sallad,tomater och gurka....... måste komma på nåt bättre annars går det här åt.......

Känner mig också ganska (mycket) less på "kall mat". Tonfisksallad, ägg, skinka mm mm jag vill ha varm mat! Ändå så visade vågen (när jag smygvägde mig) i torsdags på minus 2 kg. :-))  Men jag VET ju att det kan svänga och bli bara ett minuskilo på måndag. Men det är ju bättre än ett plusdito!

Jag skall lägga ner lite tid i helgen på att leta några smaskiga (?) recept på mat så jag överlever nästa vecka. Efter den kan vi ta med lite andra godsaker och då blir det nog lättare att leva. *s* Bara jag klarar den följande veckan så.....

Av Bidrottningen - 15 januari 2009 10:54

Jag måste ju skicka utmärkelsen vidare och gör det då till:

Lena (Lenasnystan) (min IT-vän sedan lääänge ;-))

 Kram på dig tjejen!



Av Bidrottningen - 15 januari 2009 10:49

Jag har fått en så fin utmärklese....TVÅ gånger!

Av Alle (Förlåt mig, jag har alldeles glömt att ta upp den)  och av Hallongumman.

Tack snälla ni! Känns så fint att blir uppmärksammad så här! *kram* till er!


MOTIVERING

Den här bloggen byggs och fylls av NÄRHET, närhet i rum, tid och förhållande! Dessa bloggare är osedvanligt charmerande och söta, och syftet är att finna och att vara vänner. De är inte upptagna av utmärkelser och själviskhet. Vårt hopp är att när banden genom dessa utmärkelser är knutna, kommer ännu mer vänskap att ha fortplantat sig. Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!


Av Bidrottningen - 14 januari 2009 12:49

I går kväll var det jobbigt. SÅ jäkla sugen på allt det där man INTE "får" äta. Norpade ett par non-stop från pepparkakshuset som barnen kraschade, men kände mig ändå inte nöjd. SÅ jag gjorde lite chokladmousse. Och tog en liten kopp med sånt till kvällsteet. Sen gick det bra!

Chokladmoussen är faktiskt GI-vänlig. (haha tji fick ni! *s*)

Tog lite mindre choklad (100 g) än det står i receptet (125 g) och sötade med 2 msk canderel strö. I övrigt är det två äggulor och 3 dl vispgrädde. (Går att byta ut en del av grädden mot äggvitor för att få lägre fetthalt men moussen blir lite grynig då). Blev 10 st lagom stora portioner. Så vi har kvar till en liten "kvällsmellis" några kvällar till!

Av Bidrottningen - 12 januari 2009 23:41

Ja så har första dagen på resten av mitt (GI-)liv snart tagit slut.


Och hur har det gått? Tja. "Invägningen" i morse var ingen trevlig tillställning. Har lyckats lägga på mig ett kilo sedan förra gången jag försökte mig på GI. *mutter* Och när jag sen tog fram brödet för att duka för barnens frukost så var min första tanke:

-" Nu får jag inte käka nån macka på TVÅ veckor....*suck*"

Men va FASEN människa! Hur många mackor äter jag/dag??? EN! Och det är bara en liten futtig fullkornsmacka till frukost. ÄR det verkligen nåt att ynka sig över? NEJ!

Men det är PRECIS så där man (=jag) tänker när det är dags för "diet". *humpf*


Jag har klarat mig helt utan att bli hungrig. Kanske beror lite på att jag har fått tillbaka förkylningen som hela familjen dragit på i december. Tack för det, NOT! Under kvällen har jag tagit ett par koppar te med lite honung och några bitar ost. (Ja jag veeet att honung innehåller en hel massa kolhydrater men DEN biten "tillåter" jag mig. Precis som en halv sockerbit i kaffet, men det är också allt!)


Ny dag i morgon! Nya prövningar!



Av Bidrottningen - 11 januari 2009 19:20

Så är det snart dax då.

Menyn för nästa vecka, den första (av åtminstonde två) med "hårdkörning", sk fas 1.

Må Lunch: kalkonkött, blandad sallad och dressing.

Må Middag: Köttfärssås och grönsaker

Ti lunch: makrill i tomatsås, sallad, en ostbit

Ti middag: Choritzo m sallad

On lunch: Färsbiffar m solt.tomater, grönsaker

On middag: Broccolisoppa m baconbitar

To lunch: Omelett m solt.tomater och fetaost, sallad

To middag: Laxfilé i ugn m kall sås och grönsaker

Fr lunch: tonfisksallad m ägg

Fr middag: Chevégratinerade (alt. ädelost) grönsaker m rostbiff

Lö lunch: se onsdag

Lö middag: skaldjurstallrik (räkor, ägg, avokado, sallad, tomater mm) majonnäs

sö lunch: Omelett m tillbehör, grönsaker

Sö middag: Lasagne (aubergine, köttfärssås, keso och riven ost)


Frukost blir nog ganska lika alla dagar. Ägg, skinka/kalkon och grönsaker.

Två mellanmål blir det också.

Det blir ju mycket "grönsaker" så det gäller väl att ta annat än bara "tomater,gurka, sallad". Dax att utforska grönsaksavdelningen ordentligt! *s*


Visst ser det gott ut??!!!!

Önska mig (oss) lycka till!!




Av Bidrottningen - 10 januari 2009 20:32

Två dagar kvar sen är det dax för invägning. Bävar! Men det är ju därför vi skall sätta igång med det här. Eller....därför vi skall ändra lite i vårt liv, kanske jag borde säga. ;-))

Skall finslipa lite mer på matlistan och sen sätter vi igång!

Av Bidrottningen - 7 januari 2009 19:40

Haft problem med uppkopplingen i ett par dagar och har därför ofrivilligt inte kunnat vara "ute på nätet". Såklart blir man lite stressad, först....men sen en slags lättnad?? För nog blir man sittande här framför datorn lite mer än man egentligen BEHÖVER??!!

Nåja efter ett inköp av en sk router (och ett par, tre timmars trixande och nån timmes telefonsamtal med min kära broder) har vi nu trådlöst här hemma och därmed är ordningen återställd och fritiden säkrad. *ag*


Kan också berätta att jag anmält mig till en kurs i digitalfoto. Hoppas att den blir av! Är ju bra om fotona blir bra, speciellt när jag gillar att scrappa!


Ha det gott!

 

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Skapa flashcards