Bidrottningen

Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Sju hemligheter

Av Bidrottningen - 23 januari 2009 13:18

Har antagit utmaningen om 7 hemligheter från Jenny alias Hallongumman, men det har tagit lite tid att komma på något att skriva. Något som "passar" sig för bloggen. *s*


1. Lika bra att ta det först. Jag har kräkfobi! Jag blir iskall och mår pyton så fort någon nämner magsjuka i min närhet. Jag har en förpackning vitpepparkorn som jag ofta använder i förebyggande syfte. Det är inte kul att ha denna fobi när man  som jag har barn både på dagis och i skolan. *ryyyser*


2. Mitt eller snarare mina drömyrken är så vitt skilda (och oupnåeliga) som de kan bli. Arkeolog och pilot (jaja skratta ni det bjussar jag på ;-)). Det vackraste flygplanet i historien är SAAB´s AJ 37 Viggen!! Och som ni ser ovan så hade jag turen att få komma ett VÄLDIGT nära, på en semesterresa 2005. Vi åkte av en händelse genom Linköping och kom till flygmuseet där. En riktig höjdare för flygintresserade! Jag smet innanför "avspärrningen" och petade(!!) på flygplanet!! :-)) Tyvärr lär jag aldrig få flyga med i ett Viggen då de nu skrotas!!!! *mutter*


3.  I mellanstadiet gillade jag färgen lila och blev lite småretad för det. Nu gillar jag den färgen igen!


4. Jag har just nu en period med flitigt tv-tittande på kanalen BBC Lifestyle, och då i synnerhet programmet "What not to wear" med Trinny och Susannah. Tar till mig alla råd som ges till deltagarna. eftersom jag sjä'lv tycker att mitt sätt att klä mig är ganska tråkigt.


5. Jag är precis så som en född i vågens tecken "skall" vara. Velig, (ganska) konstnärlig och har lätt att starta upp projekt men svårt att fullfölja dem. Vilket t ex innebär att jag har en massa pärlor från min "gör egna smycken"-period, en massa olika garner och halvfärdiga objekt (ja tyvärr, Lena *s*)från min stick-period, penslar och akvarellfärger från min "konstnärliga"-period osv osv. Får väl ta tag i det där när barnen vuxit upp.


6. När jag och stora T skall vara lediga en helg på tu man hand så åker vi väldigt gärna till Stockholm och bor på supermysiga Stallmästaregården. Även om vi tycker vi "kan" den stan nu så är det skönt ändå att traska omkring där, ta en fika och bara slappa.


7. Sjuan tror jag att jag får lämna öppen ett tag. Kommer inte på nåt just nu.


Nu skickar jag vidare utmaningen till er som läser detta. Vem vågar anta utmaningen??

 
 
Jenny

Jenny

23 januari 2009 15:26

Vad kul att läsa! Jag är gift med en våg så jag vet precis hur det är... :)

En kvart har jag kvar att jobba - sedan är det äntligen helg!!!

*kram*

http://hallongumman.blogspot.com

 
Alle

Alle

23 januari 2009 23:06

Hm...jag har ju inte tid att anta utmaningen...jag har ju en liftning att få till...
Va det så gott med rött som jag tror att det va...namn och land tack?

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

26 januari 2009 21:57

*VINKAR*
Tittar in och säger Hej..
Fin blogg som jag gärna återvänder till

Ha de gott..

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bidrottningen - 17 juni 2013 18:24


    Jodå det går neråt i vikten. :-) Tot 2,5 kg på 2 veckor. Blev ingen fastedag i torsdags, men idag! Å idag är det jobbigt! Hungrig å så jäkla sötsugen!! Hålli i! Håll i!   Helgen spenderades vid husvagnen tillsammans med "bara" ett barn (...

Av Bidrottningen - 3 juni 2013 22:33

Sitter idag och njuter av den svala luft som dragit in över oss. Det var bara FÖR varmt i helgen. Och kvavt!     Nog skall man väl prova "allt" eller hur?! Så jag har idag hoppat på det senaste(?): 5:2 "dieten" Blandat med Viktklubbs kalorirä...

Av Bidrottningen - 29 april 2013 21:52


    Bloggtrött så det förslår. Jag lever å andas. Med ett hus fullt med både barn och hundar (jo det blev 4 vovvar till slut....) är det fullt upp. Försöker hinna med lite pyssel också. Våren är på väg och med den husvagnssäsongen.    Kan ...

Av Bidrottningen - 30 mars 2013 12:00


....PÅSK!  

Av Bidrottningen - 26 mars 2013 18:54

Vikten fortsätter....UPPÅT!!!        Plussade 8 hekto i fredags!! Va f-n!!!! Surt, e det! Men jag fortsätter på min inslagna väg. I hopp om bättre resultat i framtiden! EN god maträtt är brynt blomkål med ädelost och tomater! Till det lite god ...

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards