Bidrottningen

Alla inlägg under december 2008

Av Bidrottningen - 12 december 2008 22:32

Jag gav mig in i en tävling om boken Pyssel de Luxehttp://www.fnix.se/

Försök du också!

Av Bidrottningen - 12 december 2008 22:13

Jag har fått mitt första (och förmodligen, troligtvis....jodå det enda jag någonsin kommer att få) Nobelpris! Priset avser Mammakunskap och jag har fått det av Hallongumman ( http://hallongumman.blogspot.com/ )


Och eftersom det finns fler mammor som gör ett fantastiskt arbete så följer jag reglerna och skickar priset vidare:
--------------------------------------------------------------------
Man brukar säga att bakom varje framgångsrik man, finns där en kvinna. Vilket är sant, utan tvekan! Men ännu sannare är att bakom varje trygg liten Guldklimp (barn) finns en mamma! En mamma som lägger ner hela sin själ i att fostra, trygga och skapa kärleksfulla förutsättningar för sina barn.

En mamma som så ofta får dubbeljobba med att få vardagen att gå ihop… som efter först en lång dag på jobbet, kommer hem, lagar middag, läsor läxor, tvättar, stryker, städar, handlar och inte minst ger sina barn kvalitetstid!

När väl kvällen och natten närmar sig, stupar hon i säng av ren utmattning… för att få ork att ta sig igenom ännu en ny dag… med ett leende på läpparna!

Vi alla mammor som lyckas med den här bedriften är UNIKA! Utan tvekan är vi värda ett Nobelpris inom ämnet Mammakunskap!

Det är med en stor ära jag tilldelar Dig det här Nobelpriset! Jag beundrar Dig för Din styrka, för Din glöd och för Ditt engagemang! Var STOLT över Dig själv!

Duracellmamman som stiftade årets Nobelpris inom ämnet Mammakunskap, vill uppmuntra Dig som fått det här fina priset lite extra. Lottar av den anledningen ut 3 spa-kitt till tre av pristagarna! Vill även Du ta del av chansen till SPA-kittet, lämna en kommentar under det här inlägget! (inget krav, utan delta om Du har lust).


Jag vill dela med mig och det är med stor Ära som jag ger detta pris till:


Lenasnystan( http://lenasnystan.blogspot.com/ )

och

Alleswe  ( http://alleswe.bloggagratis.se/ )
Av Bidrottningen - 10 december 2008 09:02

När jag var och handlade igår hittade jag en , för mig, ny pysseltidning. Julgalen som jag är ;-) så fick den följa med hem. Det var en trevlig bekantskap. Pyssel, julklappstips, julgodis och dukningstips. Kanske lite dyr (59,50) men....det är ju bara jul en gång om året! *s*


Jag har nog lite tid att kika i den idag. Jag är hemma med lilla M som fick sin arm i kläm ganska ordentligt igår. (Det behövdes en resa till sjukhuset för att konstatera att armen inte var bruten *puh*) Vi tar det lungt och "håller uppsikt" på armen idag. (Skydds-)Ängeln morfar hade lite att göra igår, tror jag. *s*

Jul
Av Bidrottningen - 8 december 2008 15:08

Mitt scrappande har varit juligt den senaste tiden. Igår gjorde jag den här stjärnan. Tycker den blev helt okej, även om den första blev lite varmare i färgerna. (Bild finns i min scrapblogg) Skulle ha gjort den i blått och silver, men jag har inga julpapper i just blått, så det fick bli rött.

Jul
Av Bidrottningen - 6 december 2008 15:12

Långtråkig, trist eller bara.....alldeles, alldeles UNDERBAR!!!

Jaa. Om "jul"konserten i Västerås var en vanlig tråkig sten på en okrattad grusgång så var gårdagens konsert en DIAMANT!!

HELT underbar! Julstämningen var på topp. Scenen, arrangemanget och allt var otroligt snyggt, proffsigt, genomarbetat och juligt! Och Peter sjunger bara bra!


Ni som redan har biljetter, GRATTIS! Ni som inte fixat biljetter: GÖR det! Det är väl värda pengar!


Inte var det sämre när vi på hemresan fick passera genom ett vintrigt landskap, precis som på ett vykort. Träd tyngda av vit nyfallen snö.

Ja, det var en härlig kväll.


Jul
Av Bidrottningen - 5 december 2008 15:14

Ser fram emot kvällen! Skall ta med svärmor (världens bästa!) på julkonsert med Peter Jöback. Förhoppningarna är HÖGT ställda efter det fiasko vi var på för några veckor sedan. :-((

Christmas with, med bl a Jill Johnson, Thomas Di Leva och Anders Glenmark. Visst var de bra men....namnet på konserten säger väl att det skall vankas JULmusik??!!!? Visst. Vi fick 3 (tre) jullåtar resten var en salig blandning av alla medverkandes hitlåtar. Då blev vi besvikna!

Tvivlar på att vi blir det ikväll!! Jöbacks julskiva, tillsammans med Celine Dion´s, är de bästa julskivorna jag har!!


Jag återkommer med en recension i helgen. Om det blir någon bild vet jag inte. Kameran är så förbaskat dålig på att fota i lite mörker och på långt håll (rad 18-typ). Vi får se.


Ha det gott i snöyran!

Jul

Presentation

Jojo 19981219 - 20110308

 

Djurskyddsföreningen NeverNeverLand

Yes please

 

Blog candy

 


  

Blinkies

ISO 9001 Training ISO 9001 Training Food_and_Drink Blinkies Free Smileys ISO 9001 Training TV Blinkies Free Smileys Free Avatars

Utmaningar/Challenges

 

 

 

Kategorier

Kalender

Senaste inläggen

Arkiv

Uppdaterade scrapbloggar

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards